Ett till inlägg idag då.. :)

Ja, jag har inte så mycket att göra nu och gubben kom precis hem så jag kan skriva ett till inlägg idag tänkte jag.. :)

För er som inte hänger med så är det så att jag tog med mina systrar en dag på inskolningen för Lilla S.. där fick de inte sitta tillsammans med mig (som itne satt med barnen) utan de skulle sitta i ett annat rum på personal avdelningen. Anledningen till att jag tog med dom var för att personalen skulle veta vilka de var, efersom de brukar hjälpa oss en hel del med hämtning av barnen när vi inte hinner.

Iaf.. när en person visat dom in i det rum dom ska sitta så stannar denna person utanför det rummet en stund för att prata med sina kollegor. MEN, hon stänger inte dörren in till Systrarna N&S så de hör allt..
Ungefär såhär såg samtalet ut:
M: Men de är ju så stora, borde inte de vara i skolan istället?
N: Jo, men de skolkar väl. De får väl det för sin mamma, för de är mostrar till en pojke vi skolar in nu.

Samtalet var lite längre, men detta var vad som huvudsakligen diskuterades..
Vilket fick mig att gå upp i atomer... Jag blev riktigt arg, men fick lov att lugna ner mig innan jag tog det med den person från Lilla S´s avdelning.. Men hon förstod inget alls.. nejnej..
Inte ens när jag sa att mina systrar hört ALLT eftersom att dörren varit öppen under deras samtal, och de sa att det var just den personen..  Nä, för hon hade verkligen haft så bråttom tillbaka till barngruppen så hon hade inte alls stått där en stund extra.

Tänkte jag skulle ta med syster S en gng och fråga henne där på plats att peka ut peronen från dagis som hade detta samtal!
För det där går jag inte med på överhuvudtaget..

Så, Nu vet ni! :)

Hmm.. Lördag idag.. ledig..  man uppskattar helgerna lite mer nu när man jobbar faktiskt.. :)
Undra vad man ska hitta på idag då..  mys med film o godis kanske? 

Älskade C har jobbat idag.. han har sanerat bajs... (uscha) Det var nått avloppsrör som hade gått sönder och allt hade runnit ut i nått litet trångt utrymme...
Stackars Älskade C  och Markus fick ta det...

För övrigt så värker hela min kropp.. :)
Jag har träningsvärk i benen, för de har ju inte fått vila ut efter ett "träningspass", sen är det ena armen efter snöskottning.. Och nu fötterna, för jag fick nya skor, med en så där bra sula, så man går rtt och använder fötterna på ett bra sätt för rygg, höft, knä osv osv.. ja, så nu har jag träningsvärk i fötterna, och det värker i dom på annat sätt med..  Ja, det är synd om mig.. :)


Sen har jag ett litet medelande till Natta som brukar läsa min blogg:
Varför har du bytt nummer? Jag försökte ringa dig i veckan, skulle kolla om vi skulle äta lunch ihop. Jobbar ju där du bor jue! :)


Nä. nu ska jag väl göra nått vettigare.. eller roligare.. :)


Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: Jennifer

2009-03-16 @ 18:19:47
URL: http://xstasia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj..råkade skicka ett tomt meddelande innan :P



det var ett tag sen jag läste din blogg nu. Och du har hunnit skriva en hel del.



Vi kan la höras snart..hade vart trevligt.

Puss o kram

2009-03-16 @ 18:21:39
Postat av: Simone

Hahahah nu har tröga Simone fattat ..

E lite efter klok bara ler

2009-03-17 @ 08:17:15
URL: http://sve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0