Imorn är det dags...

Ja, imorn är det dags att börja dagen kl 06:00 med att klä på sig och väcka B för att ta honom till dagis.. sen är det jobb som väntar.. så härligt så..
Hur många andra människor ser fram emot att börja dagen med jobb kl06:00?? :)


Idag har det inte hänt så mycket.. Älskade C lät mig och Lilla S sova en stund extra och gick själv upp med B och Kära M´s dotter S.
Sen när jag kom upp så gjorde han frukost åt oss alla.. våfflor.. :) mums va gott det var..
Sen efter några timmar så kom Kära M´s föräldrar och hämtade S, det regnade ute och de var "i krokarna" så de hämtade upp henne..
Hon är ju så söt, igår kväll innan hon skulle lägga sig sa hon: "Shhiva, imorn vill jag ha korv med bröd till middag av dig!"  Söta lilla flicka..  :) 

Så har jag tvättat lite idag, och städat litegranna.. men när jag upptäckte att påsen till dammsugaren var full, så kastade jag den och gick för att ta en ny.. men upptäckte att vi inte hade fler.. så där tog den städ tiden slut... :/
Men tvätt har jag kvar lite iaf.. och så håller jag på o målar om Lilla S´s gamla byrå, för nu ska den vara i hallen med vantar, mössor och liknande.. hans kläder har fått flytta in i den stora garderoben tillsammans med resten av familjens kläder,.. :)
Så den blir mörk lila.. matchar hallen perfekt... *haha*

Orkar inte skria mer nu.. ska bada Lilla S innan det är dags att varva ner för att sen sova..  sen ska jag fortsätta måla om byrån..

Må Väl!!!
Kommentarer
Postat av: marika

vill okså jobba...

2009-03-09 @ 07:26:05
URL: http://mammamarika.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie & Kalle

Hej Jenny!

Tror nog inte att du behöver oroa dig för dina goa killar över att du lämnar dem på dagis, och det är nog ganska många som gör det idag, så de som jobbar på förskolorna är väldigt vana! Nu har tyvärr vår familjesituation ändrats här, så Kalle ska börja dagiset i maj istället för i augusti, men jag är inte ett dugg orolig för honom, han kommer att älska det! Men det är nog bara jag som önskar att jag fått vara hemma länge, har ju jobbat sen jag var 13 år så jag tyckte jag hade förtjänat det...!! Är ju inte så jätte ung längre...;)

Så jag tror nog att våra barn kommer att klara det fint och bli de bästa i hela världen...eller hur?!

Kramar och jag håller på (med) dig...!!!

Britt-Marie

2009-03-12 @ 20:52:58
URL: http://pyttelitenhamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0