Orsa i helgen!

Ja, då fick man äntligen komma hem till släkten igen.. det var ju 2 år sedan sist.. så det var verkligen kul att komma hem. Men det roligaste av allt var faktiskt att Älskade C följde med mig.. :)
Det trodde jag aldrig att jag skulle få igenom.. men jo då.. han följde med, och inte nog med det.. han hade faktiskt roligt och trivdes där uppe med.. så vem vet.. nu kanske det blir fler turer upp.. (?)  ;P


Ja i Fredags åkte vi ju upp då, på kvällen..  vägen gick bra och barnen sov nästan hela vägen och var hur snälla som helst..
På Lördagen åkte vi in till Mora en sväng för att Älskade C behövde nya skor.. hittade skor och 2 nya t-shirts till B.. eftersom att jag glömde packa ner t-shirts till honom..
Sen åkte vi till Orsa och handlade lite och tog en sväng inne på systemet...  för att förbereda kvällen för Älskade C .. :)
Väl uppe i Hansjö igen så tog jag en runda med hunden, medans mamma och Älskade C fixade i ordning för lunchen..
B var under hela dagen med min moster och Syster S, så vad han gjorde denna dag har jag inte så mycket koll på.. :) men han har haft roligt i af, och fått mycket berömm för att han är så hjälpsam och duktig..

Efter lunchen så gjorde vi oss iordning allesammans.. och väntade på att det skulle bli dags..

När vi väl kom upp så var det tipspromenad.. men den var inte sååå rolig.. jo rolig var den, men roligast var faktiskt att träffa alla igen.. Börje stod och tog emot alla som kom med välkomst drink och delade ut lapparna till tipspromenaden. :)
Bosse sprang runt och...ja, jag vet inte vad han gjorde.. men glad var han och det är huvudsaken.. :)
Fy va härligt och roligt det var att träffa släkten igen..  Känslan kan inte beskrivas på annat sätt än "HEMMA!". Den enda som jag verkligen saknade var Jimmy, han jobbade, så honom fick jag inte träffa, det var riktigt tråkigt.. men de flesta andra var där.. så vi hade verkligen trevligt..

B sprang hur han ville hela kvällen tillsammans med kusinens barn. Lilla S var lite besvärad, han ville ju springa han med, men var såååå trött... och samtidigt ville han äta allt som alla andra åt, men helst ville han ha välling.. :) Ja det är inte lätt att vara lite inte..
Men han somnade till slut iaf.. så skönt så.. :)   Lillebror kom förbi han med och sa hej.. så kul att träffa honom med.. 
Nu när man träffade alla så inser man hur mycket man saknat dem.. 
Hoppas vi kan köpa egen bil snart, så kan vi åka lite oftare och BEKVÄMARE till Orsa fler gånger.. nu när Älskade C fick se att det inte var så farligt iaf.. :)


På Söndagen så skulle vi åkt hem vid 6 på morgonen.. men eftersom att Älskade C drack dagen innan så blev det inte som vi tänkt oss.. vi visste inte om vi skulle stanna till måndag eller åka på söndag kväll..
Åkte iaf ner till Fisa och Stefan och käkde lite "frukost" med dom, Mickis och PowerR.. massa trevligt.. Sen bestämmde sig Älskade C för att han ville  nog åka hem iaf så fort det gick.. så vid 15:00 tror jag vi kom iväg, efter att ha packat ner allt i bilen, letat reda på mamma som inte kune svara i telen.. och sagt hej då till bror min...

Längtar redan tills vi kan åka upp nästa gång igen...  synd att vi inte är lediga i sommar.. annars hade man kunnat åka upp och tittat på björnar, tigrar, vargar, lo och alla andra djur som finns där.. och kanske tagit en sväng förbi tomteland.. :)
Det har jag ju faktiskt lovat min stora pojk att vi ska göra någon gång..  får väl vänta tills nästa sommar då när Lilla S också har lite glädje av det..

Så, det var väl det för denna gången..


Längtar tillbaka redan, fast det är skönt att vara hemma igen..  underligt hur det där fungerar!!


Må Väl!!
Kommentarer
Postat av: Simone

Å va trevligt ni verkar ha haft det ...

Kul att C va med ler



Kram

2009-05-11 @ 17:57:57
URL: http://sve.blogg.se/
Postat av: marika

Härligt att du äntligen fick komma "hem" vet hur mycket det betyder för dig, underbart att C följde med.

2009-05-11 @ 21:56:18
URL: http://mammamarika.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie & Kalle

Hej, vad kul att du varit hem till Orsa, vi åker nästa helg, när det är långhelg. Skulle vara så roligt att få träffa dig där, synd att ni inte kommer upp i sommar, men då får vi ta det någon annan gång. Bra att du träffar Mattisen!!!

Kramar

2009-05-12 @ 12:16:40
URL: http://pyttelitenhamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0