Städdag!

Ja, till att börja med så gick Älskade C upp imorse med pojkarna så jag fick soooova.. :) underbara man. Sen när jag kom upp så började jag ta tagi tvätten.. fy attan va mycket tvätt vi hade..  hade ju inte tvättat allt  från Orsa resan heller.. så det var en del..

Efter några tvättar och våffel "brunch" så bestämmde vi oss för att åka och handla.. så på med kläder på allihopa och iväg.. handlade lite mat, och en ny tvättställning.. sen åkte vi hem så jag kunde fortsätta med tvätten..  uscha.. hela dagen har gått åt den där förbaskade maskinen i badrummet..
Men snart är allt rent iaf.. :)


Igår körde min kära kusin mi runt till alla möjliga ställen.. :)
Först upp till granneM och sortera skräpet från det som skulle behållas.. han hade så mycket reklam att det knappt gick att gå in i lägenheten..
Sen vidare tillKära M för att mata Neo, och därifrån vidare till Fiona för att mata Tindra..
Jag är ju kattvakt en tid framöver om ni inte visste det. Fiona är i Italien med några vänner, och har det skönt.. Och Kära M tyckte det var dagsatt hälsa på släktingarna på andra sidan landet..
Så jag tar hand om katterna deras..  Men lilla Tindra tyckte inte det var så spännande att vara ensammen hemma, så hon hade protesterat igår när vi kom.. på Fionas köks matta..  så jag fick ställa mig och skrubba det, sen tog jag med katten hem. Så nu har vi 3 katter här hemma.. :)

Tiili och Shiva är inte alls förtjusta i den nya lilla som kommit hit.. de går och fräser på henne hela tiden, medans hon fullständigt skiter i dom..  så söt så..
hoppas de blir vänner innan Fiona kommer hem..

Ja, Fiona saknar jag nått hemskt..  har knappt någon att umgås med numera..
Mickis jobbar, Fiona är i Italien, Kära M någonstans österut.. kommer inte ihåg vart.. Syster Greta vet jag inte vart hon är.. inte i telen iaf.. Systrarna är iväg de med..  Alla är någon annanstans..  :(

Imorgon ska jag iväg till Mika..  hon har klädparty (tupperweare ungefär).. ska inte shoppa, men kan ju vara social.. :)

Nä, nu ska jag mysa med Älskade C..

Må Väl!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0