Music... That´s Life

Idag är min närmsta vän iväg på ett ärende som inte är det roligaste..
Jag önskar jag kunde göra något för henne, men det kan jag inte.. Det enda jag kan göra är att visa hur mycket jag bryr mig, och lyssna när hon vill ventilera sedan... jag kan hoppas och önka henne lycka till.. skicka styrka och hoppas att stödet kommer fram..




~ Think Twice Before You Act~





Har hittat fler låtar jag blivit kär i... men favorit sångaren numera är iaf den samme... :)
Robert Pattinson har en helt underbar röst somjag skulle kunna lyssna på i evigheter... dock tror jag att Älskade C har lite invändningar mot detta... det är ju inte riktigt hans typ av musik....

Men här är en låt jag hörde nyss.. man behöver inte glo på bilderna om man inte vill... det är låten som är bra... :)




Lyrics: 

Fourteen times I call your name
Fourteen times I get the same
A silent chill an empty room
And four dogs barking at the moon.


I go out to the ancient street
And spill my way through scattered light
The world is shaken at my feet
It takes me down into the night


I've seen a thousand suns set into the ground
Like a thousand born into a single sound
There are fourteen ways of tearing up the past
And there are fourteen ways of trying to make it last


Fourteen blades of melting grass
Fourteen shades tied to the mast
Fourteen tears strapped to the eye
Fourteen fears must wave goodbye
Fourteen bells must tole the day
When fourteen dreams don't fade away
There are fourteen nettles in the kiss
Fourteen feeling feel like this


Seen a thousand suns set into the ground
Like a thousand born into a single sound
There are fourteen ways of tearing up the past
There are fourteen ways of trying to make it last.


Before the dream between the fall
I wade into the twisted sand
While lovers stand against the wall
With frozen eyes and slight of hand.







Sen satt jag faktiskt och lyssnade på ett band som jag var helsåld på som tonåring... Hanson.. och hittade en låt som jag fortfarande tycker är bra faktiskt..
Eller, ja de flesta är väl bra.. men denna låten är riktigt bra..

Och DU.. valet av video gjorde jag endast för din skulll ;) 
  (you know who you are)  ;)






Lyrics:

Dear Amy, see you in September
Hope that you remember me next year
Hey Jamie, you've been a great friend to me
I hope that I'll still see you around here
'Cause I'm looking through the yearbook then I find that empty space
There's a name without a picture, but I can't forget his face
Tell me where did he go, I want to know
Where did Johnny go?
It says, "Picture unavailable" right here
More than sad, it makes me mad to know somebody knows
There's a lying in your silence. Tell me where did Johnny go?
Poor Katie, she won't even speak his name
None of us will ever be the same
It's quiet in the halls, but I hear echoing off the walls.
The rumors of Johnny's mystery
'Cause I'm looking through the yearbook then I find that empty space
No he never wrote me nothing, but I can't forget his face
[Repeat Chorus]

Ohhh. There's a lying in your silence. Tell me where did Johnny go?
Ohhh. There's a lying in your silence. Tell me where did Johnny go?
Sometimes I think I hear him calling out my name
Sometimes I wonder if maybe we're to blame
It's been a year now and a lot of things have changed
But I keep thinking about Johnny. I keep turning to that page.
Where did he go I want to know, Where did he go I want to know?
Ohhh. There's a lying in your silence. Tell me where did Johnny go?
Ohhh. There's a lying in your silence. Tell me where did Johnny go?






Ja, jag går helt på det där med musik idag som ni märker.. :)


Idag är en sån där dag när man itne vill göra annat än att ligga hemma och kolla på en väldigt bra film... på sin höjd fixa lite the och krypa ner underen varm filt i soffan med en riktigt bra bok....
Och en massa tända ljus överallt..



Jag åt frukost med LillaS för en stund sedan, och han är ju så söt.. :)
När jag gick iväg in i köket för att hämta något, kommer den lille efter mig ropande:
"Mamma, mamma... sitt sitt..."
Då tyckte han att jag skulle komma och sätta mig istället för att springa runt i lägneheten...
hur sött är inte det då.

Sen satt vi och åt våra mackor till våra glas med O´boj, och kollade på barnprogram, samtidigt som vi lyssnade på Herr Patt sjunga i bakrunden...
Så mysigt så.. frukost med en massa kladdiga kramar och "näspussar".. :)

Jag måste ju ha fått de mest underbara pojkarna i världen...
De mest fantastiska små killarna, De är ju verkligen helt... helt... nä.. mänskliga ord räcker inte till...
De är så vackra.. så glada..
Jag är så stolt över de små liven.. och när jag tänker på det blir jag tom, stolt över migsjälv och Älskade C... det är ju faktiskt vi som skapat dessa små perfekta varelserna...




Må Så Väl Gott Folk!!

Kommentarer
Postat av: cissi

Herre gud så söte dom e:)

Längtar med tills den lilla blir stor nog att mysa med på det sättet:)

2009-10-17 @ 19:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0