Sova på soffan....

Mitt i natten... alla sover, men jag kan inte sova.. mina pojkar är sjuka, så jag sitter uppe och lyssnar på musik.. funderar på att sova på soffan inatt brevid B så jag kan hålla koll på honom...
Alla får nämligen inte plats i vår säng längre... :) Älskade C och Lilla S har brett ut sig något fruktansvärt.. men de snarkar och sover gott så jag kan lika gärna dela soffan med B...




Sitter och lyssnar på Britney Spears.. och jag tycker faktiskt att hennes nya låtar är riktigt bra...
Speciellt vissa låtar..
"Piece of me" är ju faktiskt riktigt bra...  läste texten till den och efter det blev den bara bättre..

Hon är ju också en kändis som fått stå ut med så mycket skit.. så mycket som vi "vanliga" människor inte hade klarat en hel vecka med... det lever vissa kändisar med varje dag av sitt liv...

Jag behöver inte säga så mycket mer.. lyssna på texten på denna låten, för hon säger allt så jävla klockrent själv!




Lyric:

I’m Miss American Dream since I was 17
Don’t matter if I step on the scene
Or sneak away to the Philippines
They still gon' put pictures of my derrière in the magazine
You want a piece of me?
You want a piece of me...

I’m Miss bad media karma
Another day another drama
Guess I can’t see the harm
In working and being a mama
And with a kid on my arm
I’m still an exceptional earner
And you want a piece of me

I’m Mrs. Lifestyles of the rich and famous
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Extra! Extra! this just in
(You want a piece of me)
I’m Mrs. she’s too big now she’s too thin
(You want a piece of me)

I’m Mrs. ‘You want a piece of me?’
Tryin’ and pissin’ me off
Well get in line with the paparazzi
Who’s flippin’ me off
Hopin’ I’ll resort to some havoc
End up settlin’ in court
Now are you sure you want a piece of me?
(You want a piece of me)

I’m Mrs. ‘Most likely to get on the TV for slippin' on the streets’
When getting the groceries, now for real..
Are you kidding me?
No wonder there's panic in the industry
I mean please, do you want a piece of me?

I’m Mrs. Lifestyles of the rich and famous
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Extra! Extra! this just in
(You want a piece of me)
I’m Mrs. she’s too big now she’s too thin
(You want a piece of me)

I’m Miss American Dream since I was 17
Don’t matter if I step on the scene
Or sneak away to the Philippines
They still gon' put pictures of my derrière in the magazine
You want a piece of me?
You want a piece, piece of me...

You want a piece of me?

I’m Mrs. Lifestyles of the rich and famous
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Extra! Extra! this just in
(You want a piece of me)
I’m Mrs. she’s too big now she’s too thin
(You want a piece of me)

I’m Mrs. Lifestyles of the rich and famous
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless
(You want a piece of me)
I’m Mrs. Extra! Extra! this just in
(You want a piece of me)
I’m Mrs. she’s too big now she’s too thin

You want a piece of me
Piece of me, me, me...
You want a piece of me
Me




Just denna meningen tycker jag är pricken över i:et...
"I’m Mrs. Lifestyles of the rich and famous"

Just för att hon fattar varför det är sån häxjakt på henne.. ren och skär avundsjuka (iaf i 99% av fallen)
T'nk om man bara kunde låta dessa människor vara..
Låta de underhålla oss med sina kunskaper inom musik, film eller vad det nu kan vara.. men nej nej...
människan är alldeles för ego och avundsjuk för det...
Varför ska någon annan få lyckas när itne "jag" får det??

Nä, nu blev detta ett sådant där gnäll inlägg...
Antar att jag är för trött för att sitta här..
Ska hämta en film, släcka ner lägenheten och lägga mig på soffan hos B och kolla på film tills ögonen inte orkar mer..
vi ses imorn mina läsare...




Förresten.. ni som läser.. ni är lite dåliga på att kommentera.. nu börjar jag ju få upp antalet läsare igen.. men jag vet inte vilka ni är...

God Natt Främlingar!! ;)


Må Väl


























Kommentarer
Postat av: Sofie

Så sant det du skrev om Brittan, är själv ett inbitet fan och idag när vi storstädade lägenheten så drog vi igång hennes nya cd Circus, alla låtarna på den skivan e grymma =) Hoppas pojkarna blir friska snart. Kommer du till Högsbo på måndag annars eller?Kram / Sofie

2009-10-17 @ 15:55:51
URL: http://supermimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0