Springrundor och Febriga barn


Är lite mer stolt över migsjälv nu.. Var på promenad med Lena igår, och vi går ju alltid fort, men så fick vi någon flipp och började springa vissa bitar, skit jobbigt... men såå skönt när man väl gjort det.
vi var ute i lite över 1,5 timmar, och det var en jäkla sträcka vi tog faktiskt.
Ikväll blir det samma visa, om inte ännu hårdare, och kanske tom, lite längre...


Har börjat skriva på min noveller igen, men jag blir lite knäpp... jag vet vad jag vill få fram och jag har inspirationen, men jag får inte ner det bra på pappret/datorn..
Varför blir det alltid bäst när man skriver på nätterna för?? Det är också något som stör mig.. kan ju itne ligga där i sängen och skriva när resten av familjen försöker sova... jaja, får väl se om den kreativa sidan kommer tillbaka och jag kan knåpa ihop det bra igen.

Pojkarna har sovit inne hos oss i 2 nätter nu, båda har haft feber, så jag vill ha dom nära.. B kan ju få feberkramper, eller ja, det kanske han inte kan längre för nu har kroppen lärt sig hantera värmen.. men ändå.. det känns bäst.. men det är inte bäst för sömnen vill jag lova.
Inatt har jag legat vaken nästan hela natten, blivit sparkad av först den ena sen den andra...  nää, fy va jobbigt.. vill sova i sängen utan barn igen... då kanske man faktiskt får sova.

För övrigt så har Birger blivit lite lkäskig... han har vuxit hur mycket som helst, och ser ut som en jävla fågelspindel när han sitter i sitt nät och lurar...  får nog se till att plocka bort det där nätet snart, annars kan man nog inte sitta där ute på sommarkvällarna... inte med den där jättespindeln.

Idag är ju barnen hemma då eftersom att de haft feber, men jag ska försöka göra lite vettiga samtal ialla fall.. dels till SDN och fixa skola till B, och sen för att hitta en studievägledare till mig..
Får väl se hur mycket jag kan lösa med de två hemma.. de bråkar ju hela tiden.. orkar inte med det.. varför måste syskon bråka konstant?

Sen har jag ett hem som måste städas.. det ser ut som 7 svåra år här hemma, och vaktmästaren kommer idag.. så det måste fixas...
Får väl se om vi kanske får tillbaka vårat förråd idag då..


Nä, nu ska jag gå och göra mig en kopp the, och äta lite frukost.
Har utfodrat barnen, så nu återstår bara migsjälv.


Förresten, började kolla på en ny serie igår, Sons of Anarchy, den var rätt så bra.. har itne riktigt kommit in i den som jag gjorde med lost på bara ett programm, men den är verkligen värd att se.


Så, Må Väl Gott Folk!!







2 dagar kvar sen kommer min älskade syster Greta hem igen! :)

Kommentarer
Postat av: xstasia

tänka sig att jag läst flera inlägg på din blogg idag :D

2010-04-06 @ 22:29:36
URL: http://xstasia.blogg.se/
Postat av: KackMarie

Jisses jisses.. Här händer d mkt :) Lär bättra mej på att in & läsa.

Va du blivit hurtig. Du måste ju helt klart förtsätta rasa i vikt. Räcker d icke snart? :)

Vilka fräcka grannar som tog erat förråd. En del har inget sunt förnuft.

Att syskon bråkar e nog hur vanligt sm hellst. Syskonkärleken. Men varför, d va en bra fråga. :p

2010-04-07 @ 08:22:18
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0