Ikea shopping



Tycker det är tråkigt när ni inte skriver en enda sak till mig.. men men..

Igår var vi på ikea och shoppade loss som attan..
B ska få ett helt nytt rum nu till helgen.
Då ska det tapetseras där inne, sen upp med de nya möblerna.
Detta köpte vi till honom.
Säng:


Tv-bänk

bokhylla:

Stol:

Så fick han ett svart skrivbord med svarta ben också, men det finns ingen bild på det..
Sen ett bord att ha under sängen så vi kan ha en liten läs hörna:


Kommer bli jätte fins bara det blir klart tror jag.. :)
Så ska vi ta upp soffan från källaren också efter helgen och fixa extra rummet..
Får väl skaffa oss ett skrivbord dit med, men det tar vi inte just nu.. :)

Sen fick barnen välbehövda regnkläder igår..
Jätte fina medreflexer, och nya skor eftersom att deras var trasiga..
Och idag har jag köpt fleecetröjor som de kan ha innanför sina regnjackor.. SÅ nu jäklar har barnen fått grejor vill jag lova. :)
Och än är jag inte klar.. bara jag får de sista pengarna så ska jag till ullared och köpa ulklappar och mer höst/vinter kläder till dom så allt sånt är klart sen..
Är så skönt att faktiskt kunna ge mina barn det jag tycker de behöver och det som de vill ha.


Nu har jag varit i skolan alla dagar  utom måndags..
Först hade jag tänkt att plugga flexibelt, men jag tror faktiskt att jag kommer fortsätta gå på lektionerna istället faktiskt..
För att vissa saker känner jag är en större utmaning än jag tänkte mig, och dessutom så kräver de mer av en som elev om man pluggar flexibelt än vad de gör om man pluggar på lektioner.. så det blir nog lektioner faktiskt.
Förutom i engelskan.. den kör jag hemma.
Så nu väntar jag bara på att mina kursböcker ska komma så jag faktiskt kan börja med lite plugg... lite svåt när jag inte har en enda bok...
Det har faktiskt tagit betydligt längre tid än vanligt med adlibris... i vanliga fall har jag boken inom 4 dagar, max... men nu beställde jag böckerna förra tisdagen, och de har inte ens skickats från deras lager ännu..
Lite pissigt.
Så jag, ettrig som jag är, har skickat ett mail med klagomål och upprörda ord.. ::


Men till något roligare nu då..

Vi har bestämmt oss nu..
Nästa år i Juli åker vi utomlands för första gången.
Resemålet blir grekland.. vart i detta land vet vi itne, bara att det blir dit vi åker.. ska bli kul att komma på en riktig semester för en gång skull, och så med underbara grannar också.
Så vi beställer resan nu i oktober ungefär, och sen lägger vi pengar varje månad så vi har när det väl gäller..
Beställer med "all inclusive" så vi slipper fundera på sånt liksom.
Så, det blir första gången för hela vår familj!!
Ska bli spännande..
Sen har jag nog fått med C på något som ingen annan trodde... hahaha
Men vad DET är håller jag för mig själv ett tag till..
Det är vår lilla hemlighet!! :)


Nä, nu ska jag göra nått annat än att sitta här.. ha det gott älskade vänner!!
Nu är hösten o vintern på väg.. :) Massa mys!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vad roligt för er att ni får komma ut och se nåt annat än kära Svedala! Det är nåt jag alltid önskat att jag kunnat göra med er barn!!

2010-08-25 @ 22:52:59
Postat av: Carina

Ett bra beslut att ta all inclusive,det kommer vi oxå att göra nästa gång

2010-08-27 @ 10:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0