Miljöförstöring



Mickis: Vi saknar er också. Jag vill gärna komma till Norge o hälsa på, men det blir lite jobbigt när C inte har någon semester.. :/
Men ni kanske har vägarna förbi gbg snart igen?? :)
Nja, jag har mina funderingar på vem/vilka som läst om och om igen.. Kan jag skvallra för dig en annan dag.
Puss på dig, och hälsa PowerR.


Idag är det inte så fint väder, så undra vad man ska hitta på idag då...
B är med C på jobbet så det är bara jag och Lilla S hemma.. det enda som vi planerat för dagen är att vi ska gå o handla sen, och panta lite flaskor på vägen.
C kollade på nyheterna igår och kom på att det är direkt livsfarligt för levande varelser om vi inte pantar burkar och flaskor..
Nu var det mest burkar de talade om då.
Men det är så här:
Aluminium burkarna som kastas i naturen blir ofta överkörda och då kastas ut på någon åker längs bilvägarna.
När bönderna kommer för att skörda, så maler de ner aluminiumet till minimala bitar, som sedan fortfarande finns kvar när kossorna får skörden till mat. Vilket betyder att gifterna i aluminiumet dödar en hel del kossor årligen, de kossor som inte dödas av detta ger oss mjölk och kött.. Gissa vad som finns där i... Gifter..
Allt för att vissa av oss är för lata för att gå till en papperskorg eller till en pantmaskin.

Om vi tog hand om allt vi skapade, och förstörde alla gifter vi skapar och släpper fram, på ett sätt som inte skadade oss eller naturlivet, så skulle vi vinna miljontals år på denna planeten..
Men som vi håller på nu så kommer troligen mina barn-barns barn vara med om när jorden kolapsar..
Tänk på det..

Jag är inte alltid jätte duktig på saker och ting, men ag är noga med att kasta skräp i papperskorgar och att panta flaskor, för att lära mina barn hur man tar hand om sitt hem.
Om jag får 10 pers att börja tänka efter lite, eller bara 2.. som sedan får ytterligare personer att tänka till.. så kanske vi kan vinna lite tid till våra framtida släktingar.. Och vi vill väl inte att våra barn ska dö i alla olika sorters cancer.. Så vi ska nog börja tänka oss för liiiite mer.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra..
Lena är i Turkiet och kommer hem lagom till WoW.. Och igår åkte Ph iväg för att kanota..
Vem ska jag ringa på kvällarna när jag vill skvallra om något nu då??
Och ingen kommer ju ringa mig för skvaller heller...
Jäfla dåliga vänner man har.. ;)

Nä då, hoppas ni har det roligt på era utflykter.

Nu sk ajag titta på tv med Lilla S innan det är dags att dra sig till affären..


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej söt :-) kram kram

2010-08-04 @ 17:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0