Liver är underbart



Ja, förlåt, nu har jag varit borta ett tag igen..
Har haft en del att göra förstår ni. :)
I helgen som var så jobbade jag på festivalen Way out West.. Helskumt folk, och för det mesta var det skit musik.
Men jag hittade ett band som jag verkligen gillar: Mumford & sons
Helt underbar musik, så där lagom plågad och djupa texter.
Lite irländskt inspirerad.. gillar dom jätte mycket verkligen, verlkar vara ett rätt så nytt band när det gäller internationellt, men de är verkligen bra. tycker ni ska ge dom en chans faktisk.
De finns på spotify! :)


Så har jag i denna veckan kommit igång med skolan, hur kul som helst, så nu i kväll har jag kollat lite på uppgifterna vi ska göra på eras hemsida, men väntar lite för nu ha jag beställt lnågra av böckerna jag ska ha, de andra får jag beställa senare, för de vet jag inte vilka de är ännu..
Tydligen gav de inte ut info om det på en gång i alla kurser, dumt nog, men iaf.. så jag får vänta tills första lektionen varit..
Ska kolla strax hur mitt schema kommer se ut.. Det bästa var att iaf engelskan kan man plugga flexibelt, alltså hemifrån hela kursen om man vill.. hur bra som helst.. Jag skulle rent tekniskt sett kunna göra klart hela kursen ikväll om jag vill, så har jag itne det hängandes över mig längre.
Men som sagt så måste jag vänta tills böckerna kommer.. De kommer väl i slutet av veckan skulle jag tro..
Beställde från adlibris.com, för jag tycker verkligen de alltid har bra priser, och leveranstiden är bra den med.. brukar inte ta mer än 3 dagar så har man boken hemma från det att det mottagit ens bokning.

Men det ska bli spännande att börja skolan igen.. och nu har jag lite under ett år på  mig att bestämma mig för vad jag ska hitta på för resten av mitt liv sen..
Har inte bestämmt mig.


Till något helt annat nu då.
Inatt drömde jag något helt vidrigt.
En sån där riktigt läskig dröm som man inte vet om den är verklighet eller dröm när man vaknar.

Jag drömde att C var inne i ett trapphus här i närheten, och när han kom ut var han likblek och helt förstörd och säger till mig:
"Shhiva, du ska nog inte gå in där.. du vill inte se vad som finns där."
Men självklart lyssnar jag inte utan blir väldigt nyfiekn och går in i trapphuset ialla fall, där hittar jag en väldigt kär vän liggandes, han har i drömmen då, tagit en överdos och dött där under trappan till källaren.
Så jävla hemskt.. blev helt förstörd, och vad värre var så fick jag i drömmen lov att ge beskedet till hans flickvän sen 4 år tillbaka. Att se hennes ögon när jag förklarar att hennes livs kärlek är död var något av det värsta jag sett...
Jag hoppas så innerligt att jag aldrig behöver göra någott sådant i verkligheten.
Så idag när jag vaknade ringde jag hem till dom, och försökte få tala med killen ajg drömt om, men det visade sig att han sovit hos en kompis, men ingen visste vart han var så alla blev jätte oroliga.. Så jag efterlyste honom på FB.. Tyvärr så ledde det till att jag skrämmde stackarn när han väl såg att jag jagade honom, så han trodde något hade hänt..
Men det känns så bra att ha talat med honom nu, och verkligen hört att han mår bra.
Jag var faktiskt på väg att börja gråta av lättnad när jag hörde hans röst... så orolig har jag varit idag... så verklig var min dröm. Vidriga saker det där!

Och han var lika rörd han.
Han som itne tror att folk bryr sig om honom på riktigt, blev så rörd att han nästan grät för att vi jagade honom så mycket för en dröms skull!
Ja, där ser man, det ÄR jätte viktigt att ens nära och kära vet vad de betyder för en!
Så tala om för dina nära och kära hur mycket du älskar dom..
Du kanske inte tror det, emn du gör en enorm skillnad i någons liv, var gång du berättar att den människan är viktig!


C är ju hemmapappa numera, iaf en vecka, för att pojkarna håller på att skolas in.. vilket för övrigt går hur bra som helst.
Men Skåning har varit och hämtat sin 4hjuling från "landet" i veckan, och den har han ställt hos oss.. så idag hämtade C vår son B med den, efter det åkte han och hämtade Granne A´s dotter J med den också.. Så barnen har varit helt lyriska idag.
Lilla S fick åka med pappa ner till garaget och ställa in den, men han blev så ledsen när han fick lov att gå av den så han somnade av utmattning efter att ha gråtit så mycket.. stackarn!


Ojj, jag har egentligen så mycket att berätta..
Våra liv är så mycket bättre och lättare numera, det är så fantastiskt!
På Lördag ska vi ha lite kräftskiva här.
Sammanlagt är det närmare 20 personer som kommer. Ska bli riktigt kul faktiskt!
Efter det kanske vi drar till högsbo, på något som kallades för Torpadagen, får väl se.. vi kanske rent av blir kvar här hemma.. Kul ska det bli ialla fall!
Så härligt att ha så underbara grannar.. och så många dessutom. Det är en helt annan sammanhållning här än någon annastans jag bott..
Inte ens i närheten av vad som finns nere på "gården".

Livet är så lätt och underbart.
Och bara det att vi hittar på saker tillsammans med andra i vår ålder som har ungefär samma situation som oss, det är så jävla kul!
Nä, jag kan verkligen itne förklara hur bra vi trivs här..
Vi kommer aldrig flytta, det är en sak som är säker!!

Livet är som en idyll!


Jag skriver fortfarande fanfiction också.. :)
Fast jag har inte så mycket tid till det som jag hade önskat, men det kanske löser sig nu när jag måste skriva i engelska kursen, haha.. 2 flugor i en smäll.
Måste bara fixa ett jävla skrivbord, så jag slipper sitta som en invalid var gång jag ska skriva något.

Sen har jag äntligen bestämt mig för vad jag ska göra med både hallen och B´s rum..
B ska få sitt rum klart nu när pengarna kommer, då åker hans gamla möbler och nya kommer in.. det blir inte så dyrt ändå.
Och så ska jag fixa så han får upp sina tapeter.
Det bästa är att jag kan göra det nu när jag ska plugga, eftersom att det är flexibelt studerande!


Nä, nu orkar jag inte skriva mera..
Ska lyssna mer på mina nya favoriter
Mumford & sons
och läsa lite tänkte jag!!

Ha det underbart mina älskade vänner!!
Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Mikkis

Tummen upp før uppdateringen! :) Kommer snart och hælsar på, saknar er såååååååå mycket! :) Kram

2010-08-18 @ 07:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0