Dag 17 - Mitt Favoritminne

Jag har många.

1. 2 minnen som är helt underbara är de första gångerna jag såg mina söner.

2. När mina systrar föddes.

3. Jag fick min egna första hund.



Ett minne jag håller väldigt kärt, och som jag ofta talar om är från tidig barndom.
Min Mamma skulle jobba dubbelpass tror jag, och det var när skolan var stäng, vet itne vad min mormor o morfar gjorde men jag skulle iaf sova hos mammas kompis Brett.

Brett är Amerikan, och kunde inte ett ord Svenska, jag var väl runt 6 år gammal och kunde ingen engelska (vad mamma visste iaf.)
Vi satt hemma hos dom och målade hela dagen, Brett var nämligt hiskeligt duktig på att måla, och han var min alldeles egna idol!
När Mamma senare kom för att hämta mig så frågade hon hur det gått. "Fine" Fick hon först till svar av Brett.

M: "But, how did you comunicate?"
B: "M, when you´re not around, she speaks english."

Den dagen var den sista som mamma någonsin översatte något för mig, och den sista dagen hon agerade tolk mellan mig och de andra amerikanerna.

Jag har fortfarande kvar min teckning som Brett målade åt mig, tyvärr ligger den i en atlas någonstans, som jag inte har ordentlig koll på längre, men jag tror den är hemma hos mamma.
Den teckningen är ett av de viktigaste förmålen jag äger!

Hade jag kunnat välja det, så hade jag önskat att Brett vore min riktiga pappa, för bättre fadersfigur finns inte, förutom morfar då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0