Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek för mig är något ofantligt stort.

Kärlek till en annan människa är näst intill obeskrivligt. Kärlek gör ont i kroppen hur gott det än är.

Jag älskar mina barn så mycket att det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på dem.
De är stoltheten i mitt liv, och det finns inget på jorden jag inte skulle gjort för deras välmåendes skull.
De är min ledstjärna som guidar mig i livet att hitta rätt. De är ljuset i en mörkvärld, som visar mig att godhet faktiskt finns, trotts att man kan betvivla den ofta.

Ja, även om kärleken är god och besvarad, så gör den ont. Men det är en god smärta.
En smärta som gör dig starkare för var dag, som lär dig känna mer för var dag som går.

Kärlek finns i många varianter, olika vis, nivåer och styrkor.

Kärlek är ett stort ord som innefattar allt möjligt.
Jag känner kärlek till mina katter, mina vänner, min släkt, min familj, och min egna familj som jag skapat.
Jag känner kärlek till mannen jag valt att dela mitt liv med.

Kärleken till den mannen är nog väldigt komplex.
Jag älskar honom mest av allt i hela världen, han har gett mig 2 underbara barn. Han har stärkt mig som människa från första stund, och jag hade inte varit den jag är idag utan honom.
Men jag älskar honom inte vilkorslöst som jag gör med mina barn. Vår kärlek är intensiv, stark och övervinner nästan allt.
Hittills har inget hänt som lyckats sära på oss, och jag hoppas aldrig någonsin något sån kommer heller.

Men jag vet ju att även om han är den jag älskar mest i världen, finns det alltid 2 som kommer gå före honom i alla lägen. Mina söner.
Mina söners välmående, lycka, glädje och kärlek är något som jag alltid kommer sätta i topp i alla lägen.


Kärlek finns runt om oss hela tiden.
Det finns i luften.
Man måste bara välja att se och känna det.

Det är så sjukt svårt att förklara ordet kärlek, för det är ett så självklart ord för mig. Alla borde veta vad det är, alla borde ha upplevt det.
Alla har rätt att känna det, och få visa det, tycker jag.

Det här är ett ämne som kan diskuteras i melenuim utan att man kommer halvvägs.

Kärleken till min man känner jag som små fjärilar i magen var gång jag ser honom. Värmen som sprider sig i hela kroppen när han ser på mig, eller rör vid mig.

Kärleken till mina barn är att se deras leende när de är glada, höra hur bra man är som mamma, och se deras utveckling. Kärleken jag känner för dom är mer enkel. Den är den mest självklara kärleken i världen.
Deras lycka betyder allt.
Värmen jag känner inom mig när de kramas, när de säger de finaste orden i världen "Jag älskar dig mamma!" eller när man bara ligger i soffan och kramas till en bra film för hela familjen.
Den är så ren! Inga villkor finns, bara ren skär kärlek.


Kärlek har 2 namn.. De namnen är de samma som mina söner bär, Lilla S och B.


Lilla S och B.
Ni är mammas stoltheter, jag måste gjort något jävligt bra i mitt förra liv,
för att förtjäna sånna underbara godhjärtade och vänliga varelser till söner.
Att säga att jag älskar er känns så lamt, för det jag känner för er är så mycket djupare än så.

Ni är det vackraste som finns.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0