Dag 9 - Min Tro

Ojj, nu kom vi till ett svårt ämne.

Jag tror på så mycket.
Allt hänger ihop, varje liten sak du gör påverkar nästkommande sak eller händelse tror jag.

Jag tror på mycket andligt, men har ingen Gud på det viset.
Då tror jag mer på att alla människor har en egen guide eller hjälpare som följer en genom livet.
Jag tror att när vi avlider så komemr vi till ett ställe bättre än detta, för att själen ska få vila, för att sedan återvända i et nytt liv, dvs reinkarnation.

Jag tror att vi kan påverka vårat öde och händelser i vårt liv med positiva tankar.
Jag tror att om vi lär oss att bryta våra negativa tankar, så gör vi vårt egna liv lättare för oss själva.

Men samtidigt tror jag på någon typ av förutbestämt öde.
Att vissa saker som ser, helt enkelt var meningen att ske, både negativa ochpositiva. Men jag tror inte de negativa saker som händer, sker för att testa vår tro på något högre, utan de är bara förberedelser på något ännu värre som kan komma att hända.

Som tex, min morfars död.
Jag tror att jag fick många varningar, dels genom drömmar och dels genom tråkiga och hemska händelser tidigare i livet, för att jag skulle få en så bra förutsättning som möjligt att klara av ett liv utan honom sedan.

Jag tror att alla människor har ett högre medvetande som vi kan lära oss att kontrollera,
och använda i livet för att underlätta det.

Det finns så mycket jag tror på, så att skriva ner allt här vore omöjligt.
Vissa saker jag tror på går faktiskt också emot andra saker jag tror på.. Det är väl troligen för att jag itne bestämmt mig ännu vilket som känns mest rätt i just den frågan.

Jag tror att Feng Shui kan hjälpa dig att leva i vardagen på ett bättre sätt.


En del av mig, en väldigt barnslig del, vill itne släppa magin heller.
Jag tror på magi!
Jag vill väldigt gärna tro på mytologiska varelser, och att de en gång faktiskt funnits, och kanske tom finns idag, fast dolda. Så som enhörningar, pegasusar, drakar, vampyrer.. ja, ni fattar.

Magi är något som jag aldrig hoppas förlora.
Den är viktig tycker jag.

Jag blev så stolt över min stora son för ett tag sedan när vi var på hans skola.
Jag fick bevis på att jag lyckats föra över min magi på honom.
Han är nämligen 6 år gammal, och en av väldigt få som fortfarande tror på tomten.

Och det kan kanske ses som löjligt och väldigt litet, men det betyder mycket för mig.
För magin man känner som barn, speciellt när man fortfarande tror, är fantastisk.
Julen blir 1000 ggr bättre.

Nää.. tron är väldigt underlig, men så viktig, iaf för mig.
Den ger mig trygghet.
Kommentarer
Postat av: Bittebi

...och jag tror som du ;))...för det är vad jag jobbar med..och lever med!!!

Puss

2010-12-17 @ 23:43:07
URL: http://pyttelitenhamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0