Morfar



Jag har gjort framsteg i min bearbetning av sorgen efter morfar..
Sitter nu och lyssnar på Elton Johns "Candle in the wind"
som spelades på hans begravning, vilket jag inte kunnat innan. Men nu kan jag..
Utan att gråta..


Ja, han var helt enkelt den bästa som fanns!
Den ärligaste och mest äkta människan som jag hade turen att ha som morfar.


Jadu Morfar.
Du är fortfarande lika saknad som den dagen du äntligen fick komma hem!
Dagen då du återigen fick vila i famnen av den du älskat mer än livet självt. Mormor!

Saknaden kommer aldrig bli svagare.. En dag kanske jag dock är starkare och äntligen kan hantera den bättre.
En dag kanske jag tom, kan gå och lämna blommor vid din grav utan att hjärtat brister i tusen och åter tusen bitar.
En dag kanske jag tom kan åka hem till morbror utan att se minnen av dig flasha förbi i ljusets hastighet vartän jag tittar.

När den dagen kommer, vill jag att du hälsar på mig.
Den dagen vill jag se dig igen som jag gör med mormor!

Jag längtar till den dagen.
Tills dess:
Jag saknar dig, och kärleken till dig blir aldrig svagare, tvärtom.

Jag ska alltid berätta för mina barn om dig, du kommer alltid vara en legend i mitt liv,
en Man man kommer ihåg, och hör berättelser om.
Ditt liv och allt du gjorde ska alltid kommas ihåg och föras vidare så länge jag lever!

Lilla S har ärvt mycket från dig, och det värmer mitt hjärta att veta att han är en del av dig.
Om även bara en liten, så är det ändå en bit av en av de människor som betytt mest för mig i mitt liv.


På återseende.
I´ll let you know when to come visit..
It might take some time, but I´ll get there!
Some day I´ll manage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0