Bästa Vänner

Ojj, nu var det länge sedan jag skrev här inne, iaf något vettigt att läsa.. :)
Vet dock inte vad jag ska skriva..

Jag saknar min syster Greta oerhört mycket.. Hon är på Jamaica nu och räddar världen med sin enorma kärlek, vi har messat och hon ringde faktiskt för några dagar sedan, jag började nästan gråta när jag hörde hennes röst.
Så mailar vi så ofta vi kan, så jag ska faktiskt slänga iväg ett mail till henne bara jag skrivit klar här..

Den senaste tiden har jag umgåtts rätt så mycket med Xstasia, och det är otroligt kul, kan för allt i världen inte fatta varför jag slutade umgås med henne ett tag, vi har roligt, och såå mycket minnen som vi delar... Sen kan jag prata med henne på ett helt annat sätt, hon har ju sett de värsta sidorna hos mig, hon har sett de bästa.. hon har varit med i alla väder, så hon känner mig på ett helt annat sätt än de flesta andra jag har runt mig.. vilket gör allt lättare.. hon vet vad jag går för..
Jag är riktigt glad att ha henne i min omgivning igen.

När vi ändå talar om gamla vänner så hade jag ett samtal  på FB-chatten idag med en annan vän. En av de absolut bästa jag haft turen att ha i mitt liv... Luder!
Berättade för honom att han alltid kommer klassas som en av de bästa vännerna i mitt liv, för att han alltid ställt upp på mig, och att jag saknar honom och de stunderna vi hade.. Ett riktigt sentimentalt samtal blev det då han också saknade den tiden vi umgicks, och att jag är en av hans bästa vänner också.. så skrev han att han aldrig haft en sån bästa vän som jag var för honom.. blev så glad..
Han är verkligen en av de mest omtänksamma människor som finns, synd bara att det inte är alla som tror på det, eller kanske inte får se det för dom ger honom inte den tiden... De tror att han är världens största svin.. ack så fel de har... Om de bara visste vilken underbar människa han är..

Pratade med en annan kompis idag också som jag inte pratat med på ca 2 år.. det var roligt, hade glömt hur sjuk han är att prata med.. han har sån skum humor.. min fru skulle älska att prata med honom, för han har lika skum humor som hon kan ha, och han håller på mycket med ord... och hon är en riktigt "sucker" för ord... :)

Annars händer det nog inte så mycket tror jag.. buspojkarna växer och har sig..
Lilla S pratar så mycket, och jag blir imponerad på hans ordföråd varje dag för att han är så duktig. B är den bästa pojken som finns.. :) Han är så snäll mot sin bror, och så lugn och harmonisk. Han hade fått berömm från min moster för hon tyckte han var så (citat) "Cool" (slut citat)


Jag har ju promenerat varje dag ett tag nu, men ikväll kan jag inte, för Älskade C är i kungsbacka och jobbar, och han kommer inte hem förän vid nio ikväll.. så det får bli en extra lång immorn istället.. Kan ju ta den efter att Xstasia slutat så kanske jag får sällskap.. :)
Men iaf, jag har faktiskt gått ner minst 6 kilo på bara att promenera.. Riktigt glad över det och stolt över migsjälv.
Det känns inte så mycket i kläderna, men det känns i kroppen, är piggare, känner mig gladare och friskare och med det så ökar mitt självförtroende, så snart är jag nog tillbaka till mitt gamla jag igen.. den Shhiva som inte gömmer sig bakom någon, och som säger vad hon tycker och tänker, och som inte tar skit från någon...
Om någon nu läser och tycker: "Ja, men så är du ju redan." Hmm... nä, det är jag inte.. inte ens i närheten av hjur jag är egentligen.. har bara tappat bort migsjälv någonstans när mitt självförtroende försvann...

Men nu är jag på väg tillbaka.. hoppas att jag kommer tillbaka helt.. ;)

Har faktiskt börjat ta kontakt med fler och fler av mina gamla vänner igen, och det är faktiskt väldigt kul.. jag hade glömt bort hur mycket roligt man kan ha med vissa utav dom..


Nu längtar jag verkligen tills flytten är klar.. ska bli så underbart att få komma bort härifrån. och så får vi ju ett extra rum, så när nära och kära bestämmer sig för att komma till gbg och hälsa på så har vi ett rum till dem..



Ja just det ja..
Jag blev uppringd av en kvinna på ett bolag för ett tag sedan, hon hade hittat mig i Arbetsförmedlingens register som arbetssökande, och mina kvalifikationer matchade med vad hon sökte, så jag fick komma på intervju veckan efter, det var igår. Kom dit med absolut noll lust till att få jobbet, och absolut noll i förväntning. Men blev glatt överraskad..  Får jag jobbet kommer jag bli som en arbetsledare, men fortfarande få göra lite grovgöra. Men den ena kvinnan som var med och intervjuvade mig sa att även om jag inte fick detta jobbet så ska hon spara mitt nummer och min ansökan, för hon vill ha med mig i sitt arbetslag, hon sa: "Min magkänsla säger mig att du är bra, att du är vad jag behöver" Så hon skulle höra av sig vilket fall som helst, och blir det negativt så ska hon höra av sig om jobb senare.. :) Det var riktigt kul att höra. Hon sa en massa saker som gjorde mig glad faktiskt!

Hmm, vad har hänt mer då??
Tror inte det hänt så mycket mer... all fokus för oss ligger just nu på packning, ekonomi och våra barn.. även om vi försöker vara trevliga och sociala med våra vänner så finns det väldigt lite tid till det.. snart så blir det bättre.. bara flytten är klar..


Ja just ja, Lilla S fyller år nästa vecka, så vi ska väl styra upp ett litet kalas till pojkvaskern.. ;)

Nu ska jagläsa lite fanfiction innan jag sätter mit i soffan och myser med B.. Lilla S sover redan!

Må Väl mina underbara vänner!!



Wifii, saknar dig massor och hoppas du snart mår bättre!
Luder, om du bara visste hur glad jag blev av att prata med dig, du har alltid ställt upp för mig,
och jag saknar dig!
Syster Greta, det är alltid samma måne. Det är tanken jag måste komma ihåg,
annars känns det så långt emellan oss.. Älskar och saknar dig min hälft.!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0