I´m still here...



Oj, nu var det läääänge sedan jag skrev här inne...
Har faktiskt bara saknat lusten att gå in... Och när jag väl haft lusten så har jag saknat orken..
Har lite kort som ska läggas upp också, men de ligger på C´s mobil, så jag fårvänta tills han komemr hem från jobbet..

Det har inte hänt så mycket i livet sen jag skrev sist... eller jo, jag har gått på semester så numera är dagarna fyllda med sol och tjöt på gården med grannarna. Mycket trevligt, och så har vi grillat med en massa vänner, det är kort på det som kommer senare..

Hmm.. Lilla S har sluta mer och mer med blöja också. Han har knappt när han sover middag, men på nätterna har han.. Annars  är han faktiskt helt blöjfri!! Är så stolt över min lilla kille!:)

B fick ju en cykel i present när han fyllde år, och vi skulle lära honom cykla... trodde vi.. Hahaha
Ungen kunde ju cykla redan han satte sig på den.. ingen hjälp där inte, det är bara att bromsa som han måste bli bättre på.. :) Lite farligt det där, så han får bara cykla där vi ser honom ännu, och inte när vi inte är ute med honom.


För var dag som går så trivs vi bättre och bättre här..
C sitter på gården och umgås, tom, spelar fotboll med barnen och grann-männen..
Det går inte att beskriva hur nöjd jag är med vårt liv just nu.. Det mesta har liksom fallit på plats. Såå underbart!


Jo, jag kom ju in på skolan med.. :D
Så nu till hösten börjar jag plugga upp mina betyg, känns så skönt att äntligen få det gjort... så får vi väl se vart vägen bär av senare...
Planen i det långaloppet är ju att flytta utomlands.. men vi får väl se.. :)



Sen har det nog inte hänt så mycket faktiskt... överlag så är livet väldigt lugnt nu!!

Jag har börjat skriva igen... kommit på hur jag ska göra för att behålla alla idéer.. Hahaha
Så nu skriver jag för fullt...
Men jag skulle behöva ett riktigt datarum, så jag kunde sitta ordentligt och skriva.. inte här vid soffan.. blir ju helknasigt för ryggen i längden..
Så jag letar efter ett skrivbord på blocket, så vi kan fixa extrarummet..
B fick faktiskt byta rum häromdagen... Han hade ju det största i hela lgh:n, men det var så svårt att möblera, så han fick det lilla som förut var extra rum, och fy attan vad mycket bättre det blev inne hos honom..

Nu ska jag bara få tummen ur röven och göra klart med tapetseringen... Urgh...
Jaja.. det kommer det kommer...


Satt och kollade på bilder från årets första Yra i orsa nyss...
Finns ingenting som är så mycket sommar som Sommar i Orsa..
Jag längtar upp av hela mitt hjärta..
Tror inte jag kan beskriva hur mycket jag hade velat åka upp i år på sommaren..
Jag vill så innerligt, men ekonomin säger stopp..
Plus att C inte har någon semester heller, så det blir lite svårt... :/
Men fan va jag vill...

Ska fundera ut vad jag ska ha för jobb nästa sommar, så jag kan få ihop lite pengar och åka upp då.. :) Får ju inte betalat under sommaren från csn... :)
Men det löser sig alltid.. något ska man väl hitta på!


Nä.. nu ska jag faktiskt gå och dusha, sen ska jag se om pojkarna vill mysa i soffan med mig framför en film, innan det är dags för den dagliga turen ut på gården till våra underbara grannar! :)


Må Väl Gott Folk!!
Och ni som har turen att vara i Orsa.... Yra lite för mig med!

Kommentarer
Postat av: KackMarie

Härligt att allt går framåt & ser ljust ut :)

Vad e d du skriver för ngt?

Nog längtar en upp te Orsa under sommaren allt. Förra året va jag inte på ngn yra. Trodde först inte att jag skulle få gå detta år heller, men vi ska upp te nästa yra :) En snabbvisit. Här e d inte pengar som stoppar utan jobb :p Jag får ju alltid lov att jobba hela somrarna då man bara e en fucking jäkla vikarie. Som inget liv har.. :)

2010-07-21 @ 13:26:38
URL: http://mariekack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0