Pictures and stuff




Nu är har jag äntligen tagit mig råd att köpa nya böcker..
Så numera läser jag "Sookie Stackhouse Novelles"


Äntligen fick jag chansen att läsa dom...
Har försökt läsa dom på svenska... Katastrof!!!
PErsonen som översatte från Engelska till Svenska, var itne ens svensk, utan Dansk...
Vilket ledde till att boken blev totalt oläsbar..
Så många gramatiska fel att det inte ens gick att försöka ignorera dom.. det var paranteser i paranteser.. fel typ av tids beskrivningar.. fel ändelser på ord.. Helt otroligt att den ens kommit ut i handeln med de fel som faktiskt var...
Så nä, nu läser jag den på engelska..
Har inte kommit så jätte långt ännu..
Men jag inser ju att var bok är var säsong på serien "True Blood", vilket innebär att om serien blir riktigt framgångsrik så blir det minst 10 säsonger... 5 år med massa vampyrer i rutan varje vecka.. 
Lovley!


Sen har vi ju köpt en ny bil till Lilla S.
Han hade ju en bil förut som han kunde åka på.. en polisbil.
Men den var så låg i själva bilen, så kullerstenarna här vi bor, stoppade bilen hela tiden och stackarn var på väg över ratten.. Så jag letade som en idiot efter en ny bil.. En bobbycar.
Ringde runt på alla annonser jag hittade på blocket, men alla var redan sålda..
Så jag tappade tålamodet och googlade lite..
Hittade en sida: http://lekmer.se
Bästa sidan på länge!

Där hittade vi en massa olika typer av bobbycars.. Så Lilla S fick bestämma själv vilken han ville ha..
Denna blev det:



Tuff och snygg.. men jisses sicket jobb det var att få på klistermärkena fint... :/
För det ska ni inte tro  att de hade gjort i förväg inte...
Jaja.. Lilla S blev nöjd och det är det som är huvudsaken..

Nu är det lite saker till B som ska fixas bara så är det snart klart här hemma..
Så underbart. Trodde inte man kunde trivas på ett ställe så mycket faktiskt. Men det blir som sagt bara bättre och bättre för var dag. Har mycket att göra med att det är här alla våra vänner bor också.. Och det är här vi är uppvuxna båda två.. eller ja, nu bor vi mittemellan där vi är uppvuxna..


Jag har dock glömt en sak för ett tag sedan.. :)
Jag var ju på Twilight Movie Night!
(Var det någon som trodde annat)

Heeelt underbar film, måste faktiskt säga att tredje filmen är den bästa hittills..
Hoppas de gör ett lika bra jobb med fjärde bokens filmatiseringar..
De floppade ordentligt med andra filmen.. faktiskt.. Jag älskar även den.. men den var inte ens hälften så bra som första eller tredje.. .

Så här såg det ut när vi kom in i biosalongen
 
SF bjöd på popcorn och cola när vi kom in.
Väl inne fick vi besked att de även skulle bjuda på mat och dryck mellan film 1 och 2..
Så med tanke på hur mycket man fick så var det inte dyrt med en biljett för 295:- faktiskt..

Tack min älskade Mamma för att du följde med mig på TMN så jag slapp gå själv, eller muta Lena med massa konstiga saker! :P






Tänkte slänga in lite bilder på mina underbara pojkar också!

Lilla S med mig på promenad till affären!


Mysstund en regning dag hemma!



Och här..
En morgon efter att jag jobbat på metaltown, och sen skulle upp på mitt vanliga jobb efter..
Älskade B fick hjälpa sin bror med mackorna... för Mamma var så trött och stressad!


Underbara barn!!
De bästa som finns!


Så.. Nu kommer lite bilder från Tynnereds dagen..
Jag hade tappat bort bilderna, men nu hittade jag dom igen. :)




Så grillade vi ju för någon vecka sedan.
Här är lite bilder från det!






Som ni ser så fortsatte kvällen senare på vår balkong.. :)
Jävla trevligt var det,
och alla barnen var helt färdiga på kvällen och läggningen gick smärtfritt för oss alla.. :)

Här är lite bilder från C´s firmafest någon gång i början av Juli.



Så.. nu har ni fått en jäkla massa bilder att titta på!!

Nu ska jag fortsätta med tvätten här hemma!!
Må Väl Gott Folk!

Kommentarer
Postat av: Mikkis

Fy faaaan va søta dina barn ær!! Å de ær inte bara før att jag ær deras gudmor som jag sæger det!! ;) Blir mina barn hælften så søta så ær jag mycket nøjd!! (Dock inga blonda barn får vi hoppas før då har nåt gått galet! ;)) Haha.. Jag såg också tredje filmen av twilight i helgen, så j-a bra!! Både jg och P tyckte den va helt grym :) Hoppas allt ær bra annars! Saknar er... Kramar

2010-07-23 @ 08:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0