Laktosintolerans



Jaha, då har C åkt iväg till jobbet.. Han kommer väl hem vid 3-4 inatt..
Först ska de jobba en snabbis, sen ska de till firman, dusha och byta om sen är det stan som gäller för dom..
Firma fest.
Så jag har ringt in mina stackars systrar och vår stackars mamma.. Hahahaha
Tvingar dom att komma och göra mig sällskap här ikväll.. Syster S ska väl sova här, men jag vet inte hur det blir med Syster N.

Så bara affären har öppnat och jag fått iordning på ungarna så ska vi gå och handla lite..
Här ska det bakas ikväll..

Jag har ju kommit underfund med att jag troligen är laktosintolerant, inte så farligt dock att det gör ont eller är farligt för mig, men såpass att jag får utslag och sånt..
Så satt jag och funderade på allt som man inte får intaga för att det innehåller laktos, och blev helt förstörd efter ett tag..
ALLT tas ju bort för faaan..
Så nu ska jag baka mitt eget bröd, ska baka scones och siktkaka idag, och jag ska baka eget "godis" fast det blir i form av bullar och muffins då, som jag kan ta fram på helgerna när jag vill ha nått gott.. istället för att jag ska bli ledsen över allt jag inte får äta från affären..
Dessutom är det mer ekonomiskt och mer hälsosamt att baka allt själv..
Slipper alla konstiga E ämnen och annat skit..

Och ikväll då när vi ska kolla på film jag och min älskade familj så ska vi ha något gott att äta på, och då blir det mina nybakade bullar. :)
Får väl se.. vi ska väl göra god mat med tror jag.. fan va tråkigt det är att laga mat själv.. när man inte har någon annan vuxen att komminucera med undertiden man lagar och äter...

Fy fan va jag babblar.. Hahaha

Fantastico!
Imorn släpps första avsnittet på tredje säsongen av True Blood



Så nu har jag nått att följa igen..
Fan Lost tog ju slut förra veckan..
VD har också säsongsuppehåll.. Blir knasig på det här..
Det finns ju liksom inte tillräckligt med bra filmer för att man ska kunna ha något att kolla på varje kväll..
Så jag vill ha en bra och långlivad serie..
Får väl dra mig igenom den där nya "Sons Of Anarchy" eller om jag hittar "OZ" igen. :)


Va och hälsade på Luder igår, var ändå i det området och tänkte att jag får väl hälsa på innan han flyttar därifrån så har jag iaf sett stället. :)
Fy va fint han gjort i köket, han är ju itne klar ännu men det han gjort är hur fint som helst.
Älskade hans golv, så sånt ska jag kolla efter själv..
Han är rätt så duktig den där!!

Så satt vi och tjötade ett bra tag, kändes hur bra som helst. För han komemr med så vettiga saker
oftast när man talar om allvarliga saker.
Så det var ritkigt skönt att tala med honom ordentligt igen!


Hmm.. Nä.. Tro om jag ska ta och googla receptet på siktkaka nu då, så jag kan fixa allt som behövs sen!


Må Väl Gott Folk!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Är också överkänslig mot laktos, skit tråkigt, men man lär sig leva med det.

2010-06-14 @ 22:55:34
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0