Mitt EGO!


Detta är mitt EGO-Inlägg!!


Fan va jag är bra, jag är så jävla stolt över migsjälv så det är fan inte sant..
Jag är så nära bäst som man kan komma utan att skryta och utan att bli högmodig.

I Januari när Mickis flyttade till Norge så skulle hon göra sig av med en massa
jeans som hon hade men som hon inte ville ha mer..
Jag fick dom.

Då, kom jag inte i dom... för att kunna knäppa dom så saknades det mellan 5-7 cm..
Och det var på de byxorna som var störst..

Idag tänkte jag att jag skulle testa dom, och började faktiskt med ett par som var av de minsta.. och vet ni vad? Jag fick fanimej på mig dom..
Jag fick på mig dom och kunde knäppa dom.

Jag är så förbannat duktig så det är knappt sant..

Inte nog med att jag gått ner minst 10 kilo i vikt, jag har dessutom minskat mitt midjemått med jag vet inte hur många cm..
Men det är skitsamma för nu är jag så glad och stolt så jag skiter i hur mycket jag gått ner eller minskat... för jag kommer fortsätta såhär iaf..


Så tack älskade kusin, nu har jag en massa jeans jag KAN HA!!!! :D


Fan va glad jag är!!




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Till något helt annat nu då..
Jag skrev ett mail till rektorn igår, och uttryckte mitt missnöje med hennes val..
Här får ni läsa det:

*****************************************************************************

Hejsan!
 
Jag har som du kanske kommer ihåg 2 pojkar på XXXXX´s förskola, vi träffades på mötet du kallade till där på deras småbarns avdelning i förra veckan,
då jag uttryckte mitt missnöje med att du flyttar på en av de absolut bästa barnskötarna vi haft turen att ha.
 
Du sa då att du skulle se till att skaffa en ny förskolelärare, en som skulle passa in i huset som det redan är med deras rutiner och deras vänliga sätt emot både föräldrar och barn.
Då vill jag bara tala om att tyvärr så är mitt förtroende för det likamed noll.
Jag vet nämligen vilken typ av personal som jobbar på de andra förskolorna du är rektor över, jag kan tala om ett par "småsaker" som jag vet om de andra förskolorna.
 
XXXXX Förskola, där hade 3 av mina grannar/vänner sina barn. De bytte alla 3 till förskoler utanför ert SDN pga att barnen blev mobbade och personalen gjorde inget åt detta,
de försökte kontakta dig allihopa, men du var aldrig kontaktbar.
 
Förskolan XXXX, det var dom som hade sommarförskolan sommaren -09, de lät våran son som då var strax över året klättra upp på bergshällar, för att sedan ramla ner.
Han kom hem var dag med antingen bitmärken eller blåmärken. När vi försökte prata med personalen om detta fick vi till svar att vi hade ett för aktivt barn, och vi borde kolla så han inte har damp.
De lånade dessutom ut våra barns kläder varje dag till andra barn, det var inte förän vikarien BBBBB kom tillbaka som våra barn började skötas på ett ordentligt sätt igen.
 
Sist men inte minst har vi ju 
XXXX  Förskola, här har vi också det mest allvarliga. En av mina vänner har fått sin son fastbunden (!) vid matbordet där, och när hon kontaktade dig för ett möte, fick den personal som gjort detta inte ens en tillsägelse.
Vi pratar alltså om ett barn i det fallet som var yngre än X år.
 
Så du kanske förstår att mitt förtroende för dig när det gäller att välja personal inte är speciellt stort, för att inte kalla det helt obefintligt.
 
Det finns ju en anledning att jag endast valt XXX förskola till mina barn.
Men med tanke på omständigheterna som är just nu så har jag sökt nya platser till båda barnen inom XXX (nytt SDN). Det finns inget annat i Fnuvarande SDN som möter mina förväntningar och helt ärligt tycker jag du förstör den enda förskola som finns när du rubbar barnens trygghet på det vis du gör genom att först flytta AAAA, ersätta med en vikare, sedan en Förskolelärare och till slut ska även BABABA bytas ut av ytterligare en ny förskolelärare när hon ska gå i pension.
 
Du kan inte hävda att det är för barnens bästa du gör detta när barnen ändå är så små och trygghet är A&O i deras vardag,
Barnen mår prima nu, och de skulle fortsätta göra det i ett helt år till, tills BABABA av naturliga skäl ska gå om du inte gjort detta val. För i slutändan så är det ju faktiskt du som bestämmer vilka förändringar som ska göras.
 
 
Med Detta Mail ville jag bara visa mitt misstycke till ditt val, och tala om för dig vilka konsekvenser det medför i ialla fall vår familj, och för våra barn!
 
 
//Shhiva

*********************************************************************************


Så, nu väntar jag på svar från henne.. tror ju knappast att hon kommer att svara, men man kan ju alltid hoppas.
Vill också tala om att hon var inte det minsta lycklig när hon stod och skulle ta emot föräldrarna på det mötet, och ser mig komma in genom dörren..
Hahaha

Jag brukar inte tycka om när folk ogillar mig, för det betyder oftast att jag gjort något dumt eller väldigt fel.
Men i detta fallet har jag bara gjort allt rätt och är därför väldigt oälskad på SDN kontoret.
Jag ger mig aldrig, jag gör vad som krävs för att få igenom mina önskemål för att få det bästa för mina barn, och det vet dom om därborta.

Jag är en av få föräldrar som inte ens behöver presentera mig längre när jag ringer dit.. haha
Men jag kan tala om att det faktiskt också ger effekt..

Ska inte skriva ut för mycket här, och dessutom har jag nog skrivit om det tidigare, så vi avslutar just det här. :)
Men det var väldigt roligt att se rektorns ansikte bara tappa all glädje när jag kom in.. man kunde nästan läsa hennes tankar:
"Åh nej, inte deras Mamma!!!"

Haha.. jaja, det är så det kan bli när man är en argbigga och ens barn blir felaktigt behandlade.

Nu ska jag läsa lite andra bloggar, så jag orkar inte skriva mera..
Skulle jag få svar från henne, så självklart ska ni få äran att läsa även det, men som vanligt kommer jag censurera bort namn och adresser, allt som kan leda till vilka människor det handlar om.


Må Väl Gott Folk!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Jätte bra Jenny!!

Och du skrev på slutet att folk brukar inte gilla dig. De är bara rädda för att du vågar uttrycka dig, och att de inte vågar se sanningar. Världen vore bättre om alla vågar säga vad de känner och tycker.

Du e bäst!

Puss

2010-03-24 @ 08:30:57
Postat av: Mamma M

Klart du är bäst gumman! Du är ju min ängel.

Slit byxorna riktigt nu innan Mickis ångrar sig.. ha ha..



Love ya// Mom

2010-03-24 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0