Dikt

Hittade en dikt min kära kusin L har skrivit..
Hemsk, men vacker på ett bisarrt och mörkt vis. 


Jag såg din siluett när du smög dig närmare
Det såg ut som en gloria om ditt huvud
Du kom in i ljuset å jag kunde inte andas längre
Du va så vackeri månljuset
(Hur skulle jag kunna veta?)


Jag ser dig där, på andra sidan rummet
Du har inga kläder på dig, du är så vacker
Du går sakta emot mig och ler
Du kysser mig och allt börjar om igen
(Du verkade ju så underbar)


Jag ser dig där, på andra sidan rummet
Du har kläderna på dig, dina ögon är svarta
Du går sakta mot mig och ler
Du höjer handen och allt är svart
(Det va bara ett misstag, inte sant?)


Jag ligger på golvet, jag har inga kläder
Det gör ont överallt och jag är rädd
Jag ser dig inte, jag ser ingenting
Allt är svart och jag vill gråta
Jag känner din hand runt min strupe och alla ljud försvinner
(Kunde det inte tagit slut där?)


Nu närmar du dig igen fast du smyger inte längre
Du springer mot mig och jag kan se hur dina ögon lyser
Du kommer in i ljuset och jag kan inte längre andas
Paniken sprider sig i kroppen
(Hur kunde jag vara så dum?)


Jag närmar mig dig fast du ser mig inte
Min siluett syns inte i mörkret, jag syns inte alls
Du känner min närvaro, det ser jag på dig
Du är rädd, du skakar
(Jag ska se till att du tillbringar ditt liv i rädsla)






Du är bäst älskade kusin L!    ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0