Jeg fick helt enkelt nog



Japp, jag tog bort vissa från min fb.
Nej, de har inte gjort mig något..
Men hela konflikten som florerar åt olika håll här på gatan är så infekterad att jag
bara inte orkar med den mera..

Och lättaste sättet att inte bli påverkad, inte bli inblandad,
inte behöva lyssna på skiten, skvallret och allt annat negativt.. ja det var at ta bort vissa människor.
Ok, vissa är oskyldiga på det viset att de inte gjort mig något personligen.
Men de är inte oskyldiga på den punkten att de alla är inblandade på ett eller annat vis.
Därför blir vissa "oskyldigt" drabbade.

Tycker ni det är fel?? Jaha, Too Bad!
Not my problem!

Jag orkar helt enkelt inte med mer drama och konflikter.
Det är så mycket negativ energi som cirkulerar, och det tär på en så jävla mycket.
Så nä.. nu fick det vara nog för min del.

Varför ska jag ens behöva försvara det här?
Varför ska inte mina val få vara mina utan förklaring?
Ska jag verkligen behöva be om lov för att välja influenser i mitt egna liv?
Nä!!
Ingen bestmmer över mig, ingen kan tala om för mig vad som är ok att göra.
Jag gör det som är bäst för mitt egna välmående.
Sen är det sjukt hur mycket allvar som läggs på ett community som fb, och vad man gör där.
Tar man bort en person där är man tydligen dödsovänner..
Nja, vet inte om jag håller med om det.

Det är från min sida bara ett sätt att sätta stopp eller begränsa
allt som kommer in i ens liv.

Min fb, min blogg.. MITT liv!


Såå.. För övrigt löper livet på som smort.. :)
Hade nationelt prov i Svenska B igår, och det gick förvånadsvärt bra faktiskt.
Speciellt med tanke på att jag aboslut inte var förberedd, och med tanke på min fruktansvärda rädsla
för att tala inför folk.

Ja, för jag nämde väl att skiten skulle redovisas muntligt inför klassen?
Skit saker..
Adrenalinet pumpar så man skakar som ett jävla asplöv,
hettan stiger tills man blir alldeles yr, svettningarna ska vi inte ens tala om, och hela kroppen blir röd o flammig.
Nej, fy vad jobbigt det är.
Som tur är så har jag världens bästa lärare i SvB, så hon förstod mig.

Idag är Lilla S hemma för andra dagen i rad, han har haft dunder hög feber.
Men idag är det bättre.
Inte så hög feber, och mycket piggare.
Men han får ändå vara hemma tills på måndag.
Mitt lilla troll! :(

Talade med gamla grannen idag, det var trevligt, för det var otroligt länge sedan sist.
Ska bjuda hit honom på middag i nästa vecka, ska bara hitta en dag som passar med honom också.
Han har ju spelningar, tider i studion och tingsrätten att medverka i, så vi får väl se när det blir av.. haha

Idag har jag varit o hämtat papper från banken med som jag ska skicka iväg.. så fanskapen ser att alla mina betalningar kommit in, trotts att de inte hittar pengarna..
inte mitt fel eller problem om deras system inte funkar faktiskt.
Så de ska jag skicka in senare.

Nä, nu sk ajag lägga mig på soffan och mysa med Lilla S innan det är dags att hämta stora killen. :)

Ha en underbar dag mina nära och kära!
Ni är underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0