Plugg och Finbesök



Det var ett litet tag sen jag skrev..
Fick en svacka igen.. det är inte alltid man orkar ta sig tid till att skriva..
Men, nu är jag ju tillbaka.

I Måndags var Kära M här och hälsade på, så jävla roligt att träffa henne igen, det är fan 8 månader sen sist.
Och jisses vad hennes små troll vuxit, så stora
och så underbara personligheter.
S har ju blivit hur stor som helst, och så intelligent hon är då, och duktig.
Jag blev mega impad hur hon skötte den där rullstolen (brutet ben) och hur duktig hon var med kryckorna sen.
Och så Lillebror, va han pratar.. hahaha.
Deras miljöombyta har verkligen gjort gott för dom allihopa, de såg så lyckliga ut.
Och Kära M har blivit så stark!

Riktig kul att se!


Igår körde Älskade C mig så vi fick köpa nya skor..
Jag behövde verkligen, eftersom att mina var heeeelt trasiga, och så fick barnen vinter stövlar.
Så nu behöver vi inte tänka på det något mer.

Nu i veckan är det "komma-i-kapp-vecka" på skolan, så jag ska snart sätta mig och plugga, göra allt som jag egentligen redan skulle ha gjort.. :S
Får lite ångest när jag tänker på hur mycket det är som jag skulle ha gjort, men inte ens börjat med.. får väl ta tag i engelskan och verkligen göra klart den först o främst.. så allt är inskickat där.
Sen är det den där förbannade Svenskan.. vet ni hur svårt det är med Svenska B??
Jisses säger jag bara.. det är ingen Piece of cake inte.

Så har jag  ju skickat in ansökningar för vissa kurser till våren med.. och ett helt programm också faktiskt.. på ett år.. får väl se vad det blir för något när jag väl får svaren.
Men jag håller tummarna.
Vad jag har sökt kommer jag inte berätta förän allt är klart.. ;)

Sen blev det ingen Raggis heller.. :/
Älskade C hade ju fixat så jag kunde köpa katt om jag ville, men så åkte vi till Ullared för att köpa julklappar, och jag kände att jag vill inteha en begränsning och behöva tänka hela tiden när jag handlar julklappar till mina barn.. Så det blir ingen katt, det blev en massa julklappar istället.. :)
Ska vänta tills Fiona tar bebisar på sin katt så tar vi en därifrån istället.
En långhårig hona har jag sagt att jag vill ha.. haha, frå väl se hur det blir med den saken.

Hmm.. har hänt mer då?

Jo, jag har äntligen bestämmt lite av vad jag vill göra med hallen..
Jag ändrade mig ju mitt i tapetseringen om vilken färg jag ville ha därute.. så halva hallen är röd, emdans resten är himmelsblått.. ingen hitt..
Men nu har jag bestämmt mig faktiskt.. får väl se när jag får tummen ur och faktiskt gör det bara..
Så måste vi få ordning på köket med någon dag..
Ska fjäska med pojkarna och se om de vill hjälpa mig med det? :P
Så det blir klart..  tapeterna gör ju så jäkla mycket, och då är det lättare att fortsätta med resten jag vill göra sen..

Fastighetsskötaren var här för någon dag sedan, och jag frågade om jag fick sätta svart film på bänkarna, och med tanke på hur länge jag vill/har räknat med att bo kvar så sa han att jag med gott samvete kunde göra nästintill vad jag ville. haha

Nä.. nu blir det nytta gjort istället.. om det blir plugg eller städning återstår att se.. ;)


Ha det underbart mina nära och kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0