Hundar.. Hundar.. och lite mer hundar!!




Skit skit skit skit skit!!

Jag skulle ju haft nationelt prov i svenska B idag.. men jag, min dumme fan har glömt bort det..
Tur att jag har världens bästa lärare, så jag åker in till skolan när jag lämnat hunden, och fixar provet då...
*puhh*
Älskade C komemr hem tidigare o tar barnen så jag kan åka in.



Svar till Mika:
Nej, inte min vovve, mina grannars hund! :)
Men jag lånar honom ibland.. haha


Ja, idag är jag nämligen hundvakt ockå..
Både åt lilla Budson och åt Lexi..
Mysigt.. :)
Så idag blir det promenader så det skriker om det.

Jag håller på att pratar med Älskade C om att skaffa en hund..
Får väl se om det blir..
Det som är jobbigt om jag får köpa hund är ju.. vilken ras man ska ha..
Min absoluta favorit ras som jag helst av allt vill ha är ju Beauceron:

 

Men Älskade C är mer inne på 2 andra raser..
Rhodesian Ridgeback:


Det är den rasen som har ett "V" på ryggen där håret växer åt andra hållet:


Och så är han intresserad av Dogo Argentinon:

Men det finns ju så många andra hundraser som jag är intresserad av och nyfiken på..

Bullmastiffen:
 

Caane corso:
 

Presa Canario:
 

Dobermann:
  
Som tydligen även finns i vit:


SÅ vi får väl se..

Medans jag satt och letade efter bilder för att visa er vad jag vill ha, så hittade jag på såå fina andra hundraser.. och fula som faan med.. :)
Men här har vi fina vovvar:

Jämthund


Gråhund:


Kishu:


Kai:


Hovawart:


Hokkaido:


Shikoku:


Kelpie:
  

Saarlos Wolfhound:
  

Ceskoslovensky Vlcak:
   
Som för övrigt Ph vill ha.. :)

Sen har vi groteskt fula hundarna jag hittade då...
Jisses, vad tänker folk med??

American Bully:
  
Denna ras är en blandning mellan pitbull, amstaff och någon typ av mastiff..

Så har vi nästa..

canis panther:
   

Den är egentligen inte så ful..
Men jag fattar ju inte hur man tänkte när man avlade fram den..
Den är en blandning mellan:
American Pitbull Terrier/Dobermann/Svart Labrador /Svart Gran Danois
Stor och jävlig med andra ord..


Vilket hundinlägg det blev.. :)

Jaja.. nu har ni fått lite att läsa iaf.. får väl se om jag skriver igen senare..

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0