Vit.. Allt är vitt.. Snön och Katten!


Det snöar!!

Såå Underbart!
Älskar snön! Det betyder riktig vinter.
Och så kan man skapa så mycket mysigt med snön.
Lilla S har bestämmt sig för att göra en snögubbe idag igen, eftersom att den han gjorde sist med Älskade C och några till barn, blev sönderslagen när vi hade gått in.
Och jag ska göra snölyktor och ha på balkongen.. :D

Japp, jag är lite barnslig, men vem fan blir inte det när det gäller snö??

Sitter inne i värmen och myser nu, efter en promenad med Tezz och hennes vovvar.
Vi var nere i hundrastgården och lät dom leka lite samtidigt som vi släppte av våra småbarn på dagis.

Det är så jäkla fint och mysigt att se snön yra förbi utanför.
Älskar det!
Ska snart göra lite varm choklad till mig och B, som är hemma från skolan idag.
Stackarn har hostat hela natten, så han får vara hemma så jag kan kolla honom.
Tror ju inte han är sjuk, men det är bättre att vara på den säkra sidan.

Ska ringa till Älskade C snart också och kolla så han är ok.. det är nog jävla halt på vägarna idag, och det blåser ju som attan.


Var ju och kollade på kissemiss häromdagen.
Fy vad söta de var.
Såg ut som vita bomullstussar med ben!
Hahaha

Så vi tingade en vit hona med olikfärgade ögon.
Så på torsdag ska jag åka upp till angered och betala henne, sen får hon komma hem när hon är 12 veckor gammal.
10 December!
Funderade lite på att ta även mamman till katten, för hon är också till salu, men har bestämmt för att inte göra det. Hon är otroligt vacker, lugn och snäll.
Så egentligen hade det inte varit ett problem, men att at både bebis och mamma tror jag itne är hälsosamt för dom faktiskt.
De "gömmer" sig bakom mamman om hon är med hela livet, och har inte lika lätt för att bli sociala med andra katter eller människor, så bäst blir det nog om vi bara tar lill tussen!

Så nu funderar vi på namn här hemma till henne! :)
Christa, Diva, Bebis är några av namnen som snurrar.
Får väl se vad Älskade C säger också.

Tyvärr så glömde jag ju dock min cameratele när jag åkte dit, så jag har inga kort att visa..
Men, om allt går som planerat så ska jag dit idag igen, för Mandis är nyfiken på en katt hon också..
Och då kan jag försöka komma ihåg cameran.. :)

Nu är det mys med stora sonen som gäller, och lite plugg om jag inte glömmer bort det!


Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0