Grattis till ingen mindre än... Mói!



Jupp jupp!!
Idag är det min dag.. för 20+ år sedan idag låg min mamma på BB och hade 10 timmar tidigare fött en liten flicka.
En flicka som hon trodde hon själv skulle få bestämma namnet på, en flicka som hon lite över en vecka tidigareförsökt få ut genom att spring upp o ner i barndomshemmet för att tvätta fönster.. göra så många ärenden hon kunde mellan källaren, vinden och den vanliga bostadsvåningen..
Inget gick som hon planerat..
Det blev bättre! :)

Och hela tiden satt hennes mamma (min mormor) lugnt i köket och skakade på huvudet skrattandes åt henne..
"Du kan lugna ner dig, hon kommer inte förän om en vecka ialla fall"
Ja, så blev det.
Mormor hade aldrig fel hon.

Kl: 01.25
6/10 kom jag ut.. med en svart kalufs,
som senare förvandlades till platina blondt (vilket jag personligen rådit bot på nu på senare dar).
Moster var där och fick hålla mig först av alla.
Senare på dagen kom mormor och den mest speciella människan i mitt liv... Morfar.
Jag tog tag i morfars finger o vägrade släppa, så redan efter bara några timmar i livet visste jag vem som skulle komma att vara den största influensen i mitt liv.

Jag och Mamma stannade på BB några dagar, och varannan dag fick jag heta det namn min mamma valt, och varannan det namn min mormor valt.
Och det namn jag bar den dagen det var dags för hemgång, det namnet blev mitt för resten av mitt liv, det andra namnet blev mitt mellan namn.
Jag åkte hem på en dag som gjorde min mormor nöjd! :)
Se, alltid som mormor sa! :)

Så sedan den dagen för 20+ år sedan är denna dagen min dag!
Men dagen idag ska inte firas med mindre än skolarbeten och senare föräldramöte.
Till helgen ska vi se om min älskade familj kan komma på lite middag, får försöka skrapa ihop något smarrigt att bjuda på..
Sen har vi ju mina bullar som jag bakade igårkväll, de blir bra efterätt till kaffet/teet.


Imorse vaknade jag faktiskt tidigare än jag brukar, dock med världens jävla halsont..
Och min underbara man gick ut till barnen som snällt tittade på tv och viskade till dom att
"idag fyller mamma år, så var snälla mot henne"
Vilket de var till en början iaf.
Sen slog B (av misstag)  sönder min älskade fruktskål som jag verkligen älskat.
Som tur är så HAR jag ju välrdens mest underbara man att dela livet med, så han har redan lovat mig Ullared i slutet av månaden, och då kan jag köpa en ny. :)

Sen blev han nog lite arger på mig igår..
Haha
Stackarn..
Vi skulle göra en sak som han gärna ville, men jag, den onde, kunde inte sluta skratta!!
Haha..
Hoppas han älskar mig ändå!

Nä.. nu ska jag ta tag i mina studier lite!
Ha en underbar dag allesamman!

Må Väl!



Tala om för era Nära o kära hur mycket ni älskar dom!
Man tröttnar aldrig på att höra hur betydelsefull man är för någon! ♥

Kommentarer
Postat av: KackMarie

Roligt att veta om sin tid innan födelse & just efter, på bb. Kan inte minnas att jag hört ngt om den tiden. Härligt att de minns & kan berätta :) Jag ska banne mej skriva ner så jag inte glömmer & kan berätta sen. :)



Kul me Ullared. Vi ska oxå dit i slutet av okt här. Vem vet, vi kanske syns. Lr icke. Haha Nu e d ju ännu större där så :D

2010-10-10 @ 08:42:48
URL: http://mariekack.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja ja.. Mamma (mormor) hade alltid rätt. Hon var en mycket klok kvinna. Love ya

2010-10-10 @ 09:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0