Hitta sonen = Ringa halva jorden!



Igår kväll kom stackars grannkvinnan ner..
Hennes hund hade avlidit och hon var i total chock.

Så Älskade C fick följa med henne upp och kolla hunden, och jo,
den var avliden.
Vet har idag sagt att det troligast är orsakat av råttgift.
Och eftersom att hon inte sett några skylter (hungägaren alltså) så är det nog en privatperson som lagt ut skiten, fick även höra att det kan finnas en hund till som blivit förgiftad, men vet inte omd en kanske klarade sig.

Oavsett så var hon helt förtvivlad.
Jag var uppe hos henne idag för att titta till henne lite.
Tänkte att jag går upp imorn igen.


Så har jag vart på torget o fikat med Fiona idag med.
Satt i nästan 2 timmar och tjötade om allt mellan himmel och jord.
Skönt att ta sig en stund och bara vara..
Inga måsten eller ansvar, bara få vara i lugn o ro en stund.
Så tack Fiona för fikan. :)

Sen åkte vi o hämtade Lilla S och sen hem för att vila lite på soffan hela högen.
B kom hem och vände i dörren, för att springa upp till en granne och leka med hennes dotter en stund.

Och jisses sicket meck det var att få tag på honom sen då..
Hahahha!!
Först så ringde jag B 4-5 ggr, men han svarade aldrig i sin mobil.
Så jag ringde Tezz ifall hon kanske hade numret till fam. J-J
Men nä, det hade hon inte så hon skickade K´s nummer.
Ringde K, men hon svarade inte heller.. Hahaha

Ringde vidare till N, jodå, han visste vart de bodde,
gav mig anvisningar och sa:
"De heter Hjalmarsson i efternamn"
Ok, tänkte jag, Fiona var ju här med Lilla S, så jag drog på mig jackan och gick upp för att gå och hämta B då.
Men när jag kommer upp till angiven adress, finns ingen Hjalmarsson.
Så jag kom på att mannen jobbat med Mamma,
ringde henne och kollade om hon kom ihåg vad han hette i efternamn.. och självklart så ska Mammas minne, som annars fungerar oklanderigt, svika just nu.. Så nej, hon hade inte en aning.

Kom på att Frun brukar klippa Ph, men han är ju i spanien, så jag fick snällt ringa hans mamma.
Så till slut fick jag tag på efternamnet, och kunde komma upp dit och hämta min son.
Hahaha. Ett äventyr för idag.
Allt detta för att jag, min dumme fan, förlagt klasslistan med alla nummer.
Jaja, nu vet jag till nästa gång vart de bor iaf. :)


Skolan idag var inte långdragen.
Kom dit vid 9 som vanligt, tror vi var hemma igen vid 11:30 eller där omkring.
Vi skulle bara åka och kolla på olika saker,
ett lager som säljer saker som vi kan komma att behöva i framtiden på olika jobb.
Så vi vet hur ett lager man betäller från ser ut, och hur man ska beställa för att få exakt det man önskar.
Intressant, men faaaan så kallt!


Igår i skolan var vi ju ute hela dagen..
blev fan inte varm i kroppen förän efter 1,5 timmes varmbad och en kopp med te.


Nä.. nog skrivet för idag!

Nu ska jag lägga mig hos Älskade C en stund och mysa!

God Natt Älskade Vänner!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0