Morfar och Jag.



Ja, det blev varken Hornbach eller Bauhaus igår.. :/
Det blev en dag med hemma mys, och en vända på torget för att N skulle hjälpa barnen hitta present till deras Mamma som fyllde år.
Sen kom AM förbi med barn, så vi satte oss på McDonalds en sväng innan min Älskade Mamma kom, och följde med oss hem.

Hon hade scannat in bilder från vääääääldigt länge sedan,
så nu har vi lagt upp dom på fb.
De flesta bilder var på Amerikanarna, framför allt på Amber.
Men det var en del på mig när jag var bebis också, och något när jag var 7-9 månader,
tillsammans med min Älskade Morfar.


Världens bästa morfar!
Den kudden som är brevid mig där följde med mig i många år efteråt, kastade den faktiskt för bara något år sedan, eftersom att den gått sönder helt o hållet.

Annars hade den fortfarande varit med mig.
Allt efter min morfar har ju en speciell plats i mitt hjärta, och jag VÄGRAR göra mig av med det.


I skolan idag har vi fått 2 uppgifter.
Den ena är att vi ska "amatör besiktiga" en lekplats, och skriva ner det som är fel och borde åtgärdas.
Den andra var 2 A4 papper med frågor, på saker som vi gått igenom hittills, som jag då ska svara på.
Så ska vi gå igenom svaren imorn.

Vi ska även imorn rita upp en planering.
Vi har redan gjort grovarbetet på den, men nu ska vi finslipa den lite.

Så har jag ju fått en uppgift av käraste kusinen med..
Hon ska ha en häck som är tät, insynsskyddad, hög, lättskött och som står sig hela året på ena sidan av sin tomt.
Den måste dessutom vara tålig mot föroreningar, eftersom att där finns en väg, och sol&skugg tålig..
Ja, inte det lättaste kanske, men jag ska hitta på något. :)


Älskade C hämtade upp mig idag efter jobbet, så åkte vi o hämtade barnen.
När vi kom till dagis för att hämta Lilla S så hade han nyss kräkts.. :/
Han är pigg som en liten lärka, men tydligen hade han inte velat äta.. så vi får väl se hur han mår senare.
Tur i oturen så är ju Älskade S hemma imorn från jobbet, för att det ska bli så kallt,
så han får ta ut VAB:dagar då med det lilla trollet.

Nä, nu ska jag gå o köpa lite yogurth till Lilla S,
sen blir det middag!


Ha en underbar dag gott folk!



A, kom på att det var ju inte igår du fyllde, det var ju idag.
GRATTIS igen!
Hoppas du haft en bra dag!



Pöss på er gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0