Pajbakning mitt i natten!



Så, Pajen är i ugnen inför morgondagen.
Dushen är avklarad.
Betnér har jag hunnit med också.
Fy fan va bra han är alltås.

Så, nu ska pajen bara bli klar sen är det natten.
Imorn är det dessutom sovmorgon, eftersom att Lilla S blivit sjuk, så Älskade C ska vara hemma med honom.

Allt är undanplockat efter pajbakningen.. ja, jag känner mig rätt nöjd med dagens prestationer.
När vi kom hem förut satte jag mig i soffan med Lilla S i famnen
medans Älskade C la sig i badet.
Där somnade vi 2. :)
B satt brevid och kramades han med.
Tror inte man kan somna på bättre sätt faktiskt,
båda barnen i sin famn.

Kärlek!


Satt nyss och kollade igen på bilderna med mig och morfar.
Älskar dom bilderna!

Tror att jag aldrig kan lyckas förklara för någon utomstående
hur viktig han var och fortfarande är för mig.
Jag har fortfarande mil att gå när det gäller mitt sorgarbete kring hans bortgång.
Jag har inte kommit långt alls.

Bara tanken på att sätta mig vid graven och se hans namn där
får mina ögon att börja fyllas med salta tårar.
Hur lär man sig att acceptera bortgången av en av de viktigaste människorna i ens liv?
Hur lär man sig att hantera sorgen?

Mormor var lättare, trotts att även hon stod mg väldigt nära.
Saknar henne minst lika mycket.
Men hennes bortgång kunde jag acceptera mycket lättare..
Kanske berodde det på att hon flera år tidigare berättat för mig hur svårt det var för henne med hennes sjukdom (parkinson).
Och för att jag verkligen såg hur sjuk hon var, hur svag hon blev.

Morfar, ja, då gick allt så jävla fort för mig.
Jag såg ju inte förändringen på nära håll.

Då när vi åkte upp för att han var sjuk, då fattade jag ju.
Men ändå..
Det gick för fort för mig.
Om han hade levat idag hade han varit 91 år 28 Mars.

Det hade han inte velat.
Han ville inte leva en enda dag efter att mormor gick bort,
så han höll kvar.
7 år efter henne, då gav hans kropp upp.

Fyyy så jag saknar dig Morfar!
Det är så sjukt svårt.
Har alltid Älskat dig, och kommer alltid att göra det.
Så länge jag lever, kommer minnet av dig aldrig blekna,
dina berättelser aldrig försvinna,
din visdom och kunskap aldrig gå till spillo.



God Natt kära vänner.
Sov Så gott och Dröm Sött!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0