Stor dag idag!



Idag är en stor dag för 2 personer som är mig nära.

Den första är Nena.
Hon fyller 28 år idag.
Grattis Nena.
För er som inte vet det så är Nena min absolut äldsta vän.
Henne har jag känt i hela mitt liv, bokstavligen.

Hennes mamma och min mamma blev bästa vänner någon gång när de var tonåringar,
sen satt de ihop.
Så länge jag kan minnas har de alltid umgåtts,
tills vi flyttade till gbg..
Det blev väl lite långt att åka för en liten fika. haha

Men iaf, de hängde ihop i vått o torrt.
Sen fick de barn samma år också,
även om Nena nu kom ungefär 9 månader före mig.
Fram tills jag flyttade till gbg, kan jag inte minnas en dag då jag inte var med Nena,
skulle hon till huddik följde jag med,
skulle hon till Skruttes (Hennes Pappa) sommarstuga så var jag med.

Ja jämt var vi med varandra.
lika nära som våra mammor var.

Efter flytten tappade vi mycket av kontakten,
men den har vi fått tillbaka igen.
Inte lika nära, det är litet svårt med 52 mils avstånd. :)
Men vi pratar.
Vi kommer alltid ha det där bandet mellan oss,
28 år med en person skapar band man inte kan förstöra så lätt.


Den andra som har en stor dag idag är Fiona.
En av de största dagarna i hennes liv antar jag.

Jag håller tummarna för dig Fiona.
Önskar jag kunde varit med dig och hållt dig i handen, men de har regler mot sånt. :/
Istället sitter jag här hemma och tänker på dig,
skickar styrke kramar, och positiv energi.
Älskar dig min kära svägerska.

Vi hörs när du kan tala igen.


För övigt bjuder inte dagen på så mycket.
Jag har ont i halsen, så jag ska väl bara vara hemma och dricka massor med the.
Om vi har tur så kommer älskade Mandis o Dahl hit idag och umgås med oss en stund.
Då kanske vi kan få upp tv:n i spelrummet och få ordning på det..
slänger in gubbarna där så vi slipper dom.. haha

Känner för att slänga på en bra film, lägga mig i soffan och bara mysa hela dagen..
Får väl se om mina bustroll tycker det är en bra eller dålig idé.

Ha en underbar dag gott folk!

Kom ihåg, tala alltid om för folk hur viktiga de är!
Ingen kan få höra för många gånger att den är viktig för dig.
Att känna sig älskad är den största gåvan!
Med den gåvan med sig i sin ryggsäck kan man nå hur långt som helst!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0