Utmaning

Jag blev utmanad av Madde

1.
Hur länge har du bloggat?

Hmm, det vet jag inte.. på den tiden jag hade Lunar så skrev jag väl emellanåt, men bloggandet började ju "på riktigt" med denna blogg.. Så startdatum finns ju på höger sida..

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

De jag länkar till, det är väl kanske 5 som jag läser dagligen, för det är de som uppdaterar oftast.

3. Av de bloggar du läser,hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Läser inga ämnes bloggar faktiskt, de bloggar jag läser är av folk jag känner. Den enda jag inte känner på min blogglänk är Lady Dahmer, hennes blogg läser jag för att hon skriver som en gudinna.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det tror jag ialla fall. Har inte frågat.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,eller tänjs den gränsen hela tiden?

Nä, jag är väldigt privat i min blogg, lämnar tex aldrig ut namn på någon, skriver inte om händelser som kan skada varken mig eller någon annan. Jag skriver ut mycket på bloggen, men aldrig något konkret om det är ett känsligt ämne.

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?

Inte alls. Detta är ett ställe där jag kan häva ur mig vad jag känner, tycker och tänker. Visst är det skitkul när man får en kommentar, dels för att veta vem som läser, men också för att få lite åsikter. Men huvudsakligen skriver jag för min egna skull, och de som läser är ju folk som vet vem jag är.

7. Har du träffat folk IRL,efter att ha träffat dem via bloggen?

Nej, däremot har jag träffat en man som skriver en blogg, efter att jag läst hans blogg i flera månader. Nämligen Daddy, en sympatisk och fin man tycker jag.

8. Tror du att det är skadligt för vissa att blogga?

Ja det kan det nog vara.. lämnar man ut fölr mycket info på ett så pass öppet ställe som en blogg, så kan det nog få en hel del negativa konsekvenser.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Jag kan inte alltid skriva exakt vad jag tycker och tänker fast jag kanske skulle behövt, för vissa som läser är otroligt snabba på att självtolka saker och ting. Och teletrackning för ett blogginlägg, för att jag har en dålig dag, nä det känns inte som en händelse jag vill återuppleva.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Ja det gör jag.

Utmanar: Alla som vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0