Det borde fan vara större koll!



Va arg jag blir!

Ok, jag vet att jag inte gjorde alla arbeten som skulle göras i skolan, dels för att barnen var sjuka så jag inte hade tid, och dels för att jag inte alla gånger fattade uppgiften.. Men iaf.
Jag var i skolan, och när jag inte var där så mailade jag hela tiden läraren och frågade vad jag skulle göra tills nästa gång.

I förra veckan fick jag från csn att jag blivit avskriven från en kurs 26 oktober 2010.
Mycket konstigt.
Så jag kontaktade skolan, självklart fanns inte läraren kvar, hon var mamma ledig.
Så jag fick tala med rektorn som skulle lösa problemet sa hon. Idag fick jag mail därifrån.

Hej Shhiva,

Jag har nu pratat med Sofia och tittat på din närvaro för ht-10. Enligt Sofia så prestererade du såpass bra
på de inlämningar du gjorde att hon väntade med att avbrotta dig trots att sista närvarotillfället i kursen
var den 31/8.



Vänliga hälsningar

Sandra

Jag satte mig direkt och letade efter kursplanen vi haft under förra terminen och jo en visst fan hade jag rätt..
Min senaste närvaro på just denna kurs var 22 Oktober, på ett jävla prov.
Hur fan kan de inte ha det dokumenterat?

Så jag svarade argt i ett mail:

Hej!
Ok, det låter konstigt.
För att sista gången jag VET att jag var där var vecka 42, på examination Moment 2. En muntlig debatt på lektionen, som skulle handla om mänskliga rättigheter.
Där jag dessutom hade missuppfattat uppgiften och trodde jag skulle debatera för avrättning av terrorister.
Hittade nämligen kursplanen nu, och därför vet jag veckan, en snabb blick i kalendern säger att detta då var 22 Oktober.
 
Där efter skulle vi ha Filmvisning  och analys på filmen "Hotel Rwanda" vecka 45, då jag skickade mail för att jag fick förhinder, och bad om ett datum då jag kunde göra analysen senare.
v 45 är i November. Med andra ord höll jag hela tiden kontakt. Däremot har jag varit väldigt dålig på att lämna in arbeten, mest för att jag inte fattade vad som skulle göras, och för att mina barn var sjuka så jag inte kunde medverka på lektionerna för att fråga ordentligt.
 
Vilket fall som helst så var min senaste närvaro 22 Oktober, och jag blev avskriven 26 oktober. Jag trodde det var 4 veckor innan ett avbrott kunde göras, inte 4 DAGAR!
 
MvH/Shhiva


Hur kan de inte ha koll på sakerna??
Hur kan de tillåtas göra som de vill?

De måste ju för fan veta vilka elever som är på vilka lektioner.
Nä.. nu blev jag förbannad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0