Full Rulle idag!



Idag har det varit full rulle hela dagen.
Direkt efter frukost var det stress med att få alla dushade och iordning gjorda.

Sen iväg till torget och möta frugan och hennes barn, samla alla barn (vi behöver en vallhund)
för att hoppas på spårvagnen.
Iväg till Naturhistoriska, möta N och hans barn och så gick vi runt där ett jäkla tag.

Barnen skötte sig...
till viss del. Hahaha
Lilla S och Lillebror tyckte det var roligt att leka kurragömma med mammorna..
Dock inte lika uppskattat av just mammorna själva.. men men.

Var faktiskt rätt så intressant, allt utom de där förbannade gångarna med fiskar överallt??
Huwa, hur fan kan man tycka det är vackert med havet??
Vet de som tycker det, inte vad det lever för äckliga varelser i vattnet eller?

In i valsalen gick alla, utom jag..
När jag tänkte tvinga in mig dit kände jag paniken stiga, pulsen steg till max,
(kunde lika gärna sprungit marathonloppet)
kroppen började skaka, lungorna fylldes inte, trotts upprepade andetag som dessutom var snabba.
Yrseln var på g, och svetten forsade över händerna..
Nä, det där med valar är inte riktigt min kopp the.

Så jag gick runt. :D
Min kära fru kom till undsättning så vi kunde möta upp barnen och karlarna på andra sidan.
Sen var det fika.

Jag hittade också en fågel jag letade efter,
men självklart har jag glömt namnet på skitfågeln nu när jag sitter här.. :/

Sen kom vi till torget igen, sa hej då till N och hans söta barn.
Frun drog också strax, för att gå hem till voffan.

Då mötte vi grannarna, och bjöd dem på middag istället. :)
Så de kom över efter att vi promenerat hem, efter en liten avstickare till filmtajm.
Skrämmde stackars N på vägen hem.. Haha

Sen var det full rulle med matlagning, trevligt sällskap, lekande barn och hund som blev kuvad av 5 månaders kattunge.. haha

Ja, en full rulle dag har vi haft!

Tack alla iblandade idag, det har verkligen varit en dunder dag!
Ni gjorde den helt fantastisk!

Nu blir det tv, och om jag får som jag vill så blir det lite Sons of Anarchy här på kvällkvisten innan John Blund kommer förbi med sitt magiska pulver.

God Natt gott folk!!

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0