Heminredning och påkörning



Väntar på att Kära M ska höra av sig så vi kan åka dit en stund,
hjälpa henne att sortera bort sånt hon inte vill ha, och kanske hitta sånt som jag vill ha..
Haha..
Ja för Kära M har grymt fin smak när det gäller heminredning,
så får hon sånna här infall att hon ska göra sig av med saker, ja då kommer jag och hjälper henne tömma på sånt hon inte längre önskar behålla.


Sen sk ajag och N ner till Ph och kasta skräp där med...
Ska ringa och fixa parkeringsplats till N idag också.

Allt ska vara klart för honom, så det bara är att flytta in och njuta av livet sen.

B är hos en kompis, och har varit där nästan hela dagen.. så kul för honom.. :)
Bara han inte skadar sig igen..
Haha, jag körde min mammas grej med honom imorse innan han gick..

När jag var liten och skulle gå till skolan,
(passerade 4 vägar hemifrån till skolan)
Så ropade min kära mamma till mig varje morgon att:
"Om du blir påkörd får du stryk när du kommer hem."

Haha, av någon anledning så var jag mer rädd för att få "stryk" av min mamma,
än av att bli påkörd, så jag blev aldrig påkörd.. Förutom av tanten själv..

Men det är ju en heeeelt annan historia. :P

Så, jag sa samma sak till B imorse när han gick,
"Kommer du hem och har blivit skadad igen så får du stryk unge!"
Han fattade ironin och svarade skrattandes:
'Mm, för Mamma, du vill ha mig hel hem igen.'

Min älskade son ja, han fattar grejjen.



Jo, när jag blev påkörd av min kära mor som liten då..
Hon körde ju mig till fritids varje morgon innan hon skulle till jobbet.
Varje morgon sa hon samma sak:
"Gå framför bilen så jag ser dig."

Mm, svarade jag och gick likförbannat varje morgon bakom bilen över gatan för att komma till fritids.

En morgon gjorde jag faktiskt som mamma sa,
gick framför bilen.
Hon satt och kollade i backspegeln för att se om jag hunnit förbi, och när hon inte såg mig så la hon i växeln för att köra iväg, och japp..
Då gick jag ju framför bilen, så hon rullade bilen över min vänstra fot.

Det enda som hände var dock att skorna förstördes, jag blev chokad och vi fick åka hem o byta skorna.
När både jag och mamma lugnat oss och sett att inget var fel på min fot, då åkte vi igen, oh den här gången väntade mamma tills hon såg mig på andra sidan vägen innan hon körde till jobbet..

Haha..


Nä, nu ska jag ringa Kära M.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0