Papparazzi, ja visst!



Idag har jag lekt papparazzi på riktigt.
Tycker att skolan jag går på är så jävla vacker, den byggnaden är ungerfär 400 år gammal,
och Q-märkt, så jag tänkte visa er hur det ser ut lite där.

Ska fortsätta knäppa kort varannan vecka sen tänkte jag fram till sommarlovet,
så man verkligen får se förändringen i takt med årstidernas förändring.

Här är huset från utsidan!

  

Ska försöka få med hela huset på en bild imorn, det är rätt så stort o det är halt på kullen, men jag ska se vad jag kan göra.

Det finns också två andra byggnader på gården.
Trädgårdsmästarens bostuga:
 

Och Kuskhuset.
 

Gården, tagen från framför huset.


Och lite slumpmässiga bilder från insidan av huset:
  

Ytterdörren från insidan:


   
  

Nä, jag har inte fått en fetish på kakelugnar.. haha
men dessa är original från 17700 talet, så jag tycker de är fruktansvärt välbevarade.
Allt i huset är original.

Och på den bild där det är en målning ovanför dörröppningen,
den målningen är handmålad på 1700-talet.
Det är inte vackert på det viset att jag skulle vilja ha det.
Men det är sjukt mysigt, hemtrevligt och har en speciell charm när man tänker på hur gammalt allt faktiskt är.

Har även tagit lite fler bilder på taket i en sal, det är nämligen skulpturer i taket, parkettgolvet är lika gammalt som huset.. ja ni förstår ju.
Hela huset är ett konstverk utan dess like.


Nu till något mer modernt..
Jag har fixat mina naglar idag, och jag är sjukt nöjd.

  

Om det inte syns så är de svarta med en lila diagonalrand rakt över.
Såå jävla snyggt tycker jag.
Jag gick ju dit, hel säker på att jag skulle ha vanliga, tråkiga med fransk manikyr..
Haha.. kom inte därifrån riktigt som jag hade tänkt mig..
Men är troligen betydligt mer nöjd än vad jag var innan..

Så nu har jag också beställt tid för uppföljning också. :)

Nu ska jag mysa med Älskade C innan kudden saknar mig för mycket!!

God Natt alla mina nära o kära!

Puss på er!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0